השוק

פאגאיה הציעה 200 מיליון דולר יותר מהמתחרים: גולדמן סאקס סירב

בנק גולדמן סאקס החליט כי למרות ההצעה הגבוהה של חברת פאגאיה הישראלית, בדמות של למעלה מ-700 מיליון דולר, הוא לא ימכור לה את חברת ההלוואות לשיפוצי בתים בבעלותו, גרינסקיי, וימכור אותה ל-Sixth Street שהציעה 200 מיליון דולר פחות
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
בנק גולדמן סאקס החליט כי למרות ההצעה הגבוהה של חברת פאגאיה הישראלית, בדמות של למעלה מ-700 מיליון דולר, הוא לא ימכור לה את חברת ההלוואות לשיפוצי בתים בבעלותו, גרינסקיי, כך על פי דיווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל האמריקאי.
למעשה, הבנק רכש בשנה שעברה את החברה תמורת 1.5 מיליארד דולר, וכעת ימכור אותה ב-500 מיליון דולר ל-Sixth Street, למרות ההצעה הגבוהה יותר של פאגאיה, שכאמור סורבה ולא התקבלה על ידו. 
אז מה הסיבה לכך בעצם? על פי הדיווח, בכירים בגולדמן סאקס הסבירו כי הם העדיפו את ההצעה של Sixth Street כי לא היה להם ביטחון בכך שפאגאיה תגייס את המימון הנדרש להשלמת העסקה בזמן, וכי בבנק היו מעוניינים למכור את חברת ההלוואות בהקדם, זאת לפני שהשווי של גרינסקיי יירד עוד בתקופת זמן זו.
עוד דווח כי בגולדמן סאקס היו מעוניינים למכור את החברה כחלק מנסיגת התכנית להתרחב לתחומי האשראי הצרכני. בבנק כבר עדכנו את המשקיעים כי בעקבות המכירה בשווי של מיליארד דולר פחות ממה שהיא קנתה את גרינסקיי, הרווח למניה של הבנק תרד ב-19 סנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה