השוק

המלחמה בישראל תשפיע על מחירי הנפט? האזהרה החריגה נחשפת

בשווקים הבינלאומיים חוששים שהמלחמה בישראל יגלוש למרחב המזרח התיכון וישפיע על אספקת הנפט. עלייה של 3.8% בברנט ו-4% ב-WTI, גם הנאסד"ק ירד ב-0.7%
מערכת ice | 
מחירי הנפט ומלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90)

המלחמה בישראל תשפיע על מחירי הנפט בעולם? בשווקים הבינלאומיים חוששים כי הלחימה בישראל תגלוש למרחב המזרח התיכון ותעלה את מחירי הנפט. בינתיים מחירי הברנט עלו ב-3.8% ל-87.8 דולר לחבית, ה-WTI עולה ב-4% ל-86 דולר לחבית. החוזים על דאו ג'ונס יורדים ב-0.6%, על נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים ב-0.7%. בורסת הונג קונג מושבתת בשל אזהרת טייפון, בורסת טוקיו בחופשה לאומית. הבורסה בשנגחאי חזרה מחופשה של שבוע והיא יורדת ב-0.7%.

ויווק דאהר ראש חטיבת מכרות ואנרגיה בבנק האוסטרלי טען: "כדי שלעימות זה תהיה השפעה גדולה על מחירי הנפט בשווקים, נדרשת ירידה חדה בתפוקת הנפט או בדרכי האספקה שלו. כפי שראינו בעבר התגובה החיובית בשווקים נוטה להיות זמנית. עימות זה בינתיים לא משפיע על אף מקור אספקה".
 

דהאר הוסיף: "אם איראן תתערב בעימות, יכולה להיות השפעה על האספקה, אך אנחנו עדיין לא שם. אם מדינות המערב יקשרו באופן רשמי את איראן לאירוע, אז הנפט האיראני והיצוא שלו, יהיו בסכנה מיידית לירידה". כזכור בינתיים בארצות הברית אמרו כי אין אינדיקציה לכך שאיראן מעורבת בתקיפת חמאס.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה