השוק

אקסלנס מתחיל לסקר את אנרג'יאן - זה הפוטנציאל של המניה

האנליסט ירון זר מהברוקראז' של אקסלנס התחיל לסקר את אנרג'יאן שמחזיקה במאגרי הגז כריש ותנין; זר יוצק הנחת עבודה שה-EBITDA (לפני הוצאות חיפוש) של החברה בשנת 2025 יגיעו ל-1.87 מיליארד דולר לעומת 422 מיליון דולר ב-2022
ניצן כהן |  1
אנרגיאן (צילום יחצ)
אנרג'יאן כמעט שאינה מסורת על ידי אנליסטים ישראלים. החברה מחזיקה בשני מאגרי הגז "הקטנים" כריש ותנין. האנליסט ירון זר מבית ההשקעות אקסלנס התחיל היום לסקר את החברה עם המלצת 'קניה' ומחיר יעד 14 ליש"ט.
"להערכתנו השווי התפעולי של אנרג'יאן ישראל הינו כ- 5 מיליארד דולר, ושווי פעילות אנרג'יאן בחו"ל (מצרים, איטליה ויוון) כ- 1.3 מיליארד דולר. לאחר חוב נטו ועלות הניהול יוצא שווי חברה של כ- 3.2 מיליארד דולר. לפיכך, המלצתנו 'קניה' עם מחיר יעד למניה של 14 ליש"ט, אפסייד של כ- 22%".
זר כותב עוד כי הוא צופה לרווחים גבוהים של אנרג'יאן בשנים הבאות "אנרג'יאן מציגה רווח EBITDAX (מדד מקובל בתעשייה שהינו EBITDA לפני הוצאות חיפוש) בשנים בשנים 2021 ו- 2022 212 ו- 422 מיליון דולר, רווח זה צפוי להגיע בשנים 2024 ו- 2025 לכ-1.65 וכ- 1.87 מיליארד דולר. מחיר המניה הנוכחי מגלם מכפילי EV/EBITDAX של כ- 3.6 וכ- 3.2 לשנים הללו".

על הנהלת אנרג'יאן, כותב זר כי "הבסיס של החברה זה הפעילות בישראל שכוללת תשתית להפקת גז עד 8 bcm לשנה עם הסכמי מכירה בקצב שנתי של כ- 7.4 bcm לשנה. הלקוחות בארץ הם ישראליים ויציבים וכוללים בעיקר תחנות כוח, בזן ואיי.סי.אל (כיל). בנוסף, בראיה ארוכת שנים, הנהלות אנרג'יאן ואנרג'יאן ישראל הוכיחו את עצמן בגדול והן זוכות למוניטין בחו"ל ובארץ".
באשר לסיכון בישראל, כותב זר כי "הסיכונים בארץ אופייניים לתחום אבל החששות מוגזמים: להערכתנו השוק מעריך בהגזמה 2 סיכונים ספציפיים לגבי אנרג'יאן ישראל. הראשון, העובדה שרזרבות הגז כוללות גם את מתחם אולימפוס (קטלן) ואת תנין.
"מאגרים אלו תורמים כ- 13% בלבד לשווי אנרג'יאן ישראל במודל. השני, אמינות פלטפורמת ההפקה הצפה. להערכתנו, ההפקה תתייצב, יחד עם זאת, בשיא לקחנו משנת 2025 מכירה של 7 bcm לשנה בלבד.
"דירוג חוב אנרג'יאן ישראל הינו שמרני ולוקח רזרבת גז 1P. הדוח טוען כי החברה חתמה על הסכמי מכירת גז מעל לרזרבה, ותתקשה למחזר חוב בעתיד. להערכתנו בראיית אקוויטי נכון להתבסס כמקובל על רזרבת 2P וכי הסכמי המכירה הם חוזקה ולא חולשה. יתירה מזו, המח"מ הקצר יחסית של חיי ההפקה דווקא מקטין את הסיכון. לפיכך לבלוק כריש לקחנו היוון 9.5%.
"הסיכון בפעילות במצרים גבוה לאור הידרדרותה הכלכלית: פעילות אנרג'יאן במצרים הוערכה על ידינו בשווי של כ- 565 מיליון דולר. פעילות זו מצויה בסיכון בשל מצב כלכלי גרוע במצרים עם אינפלציה גבוהה מאוד. לאור זאת, החוב המצרי לחברות האנרגיה הזרות במצרים זינק למספר מיליארדי דולרים. להערכתנו סביר כי ברבעונים הקרובים יחול גידול בחוב המצרי לחברה (גידול ב- receivables). לפיכך לקחנו שיעור היוון גבוה של 13%". הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אקסלנס תתביישו בהמלצה, המנייה תתרסק
    אלי 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראיתם את ההמלצה של אקסלנס לאנרגיאן? הבסיס הוא שווי פעילות כריש תנין של 5 מיליארד דולר. כלומר 8bcm מקסימום לפי מחיר ממוצע של 4 דולר וקצת על מאגר של 100 bcm שווים 5 מיליארד דולר ואילו 45% מ12bcm (תוך פחות משנתיים 14 מוכח בזכות הצינור הרביעי) לפי מחיר ממוצע של 6.5 (בזכות המצרים שעושים עלינו יופי של סיבוב ומוכרים לאירופה במחיר פי כמה וכמה) על מאגר של 650bcm שווים לפי הבורסה בתא אולי 3.5 מיליארד דולר. חחחח, אקסלנס, אתם צריכים להתבייש ולהתחיל לסקר את ניומד במחיר של לפחות 7 מיליארד דולר אם כריש תנין שווה 5.
    סגור