השוק

אחרי דו"חות סלקום: מה חושבים האנליסטים?

סלקום פרסמה דו"ח טוב וללא ההפרשה לתביעה משפטית התוצאות היו עוד יותר טובות; האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI אומר שהעלייה בחיבורים של החברה תשתיות האינטרנט בסיבים עדיין לא בא לידי ביטוי בדו"חות ואלה חדשות טובות
ניצן כהן | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום ויקיפדיה, unsplash)
סלקום פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה שהיה בסך הכל טוב מאוד לחברה. סלקום הצליחה להוריד גם את החוב מתחת לרמה המבהילה של ה-2 מיליארד שקל כשפרעה מתחילת השנה חוב בהיקף של 56 מיליון שקל ואלה חדשות טובות.
לירן לובלין, מבית ההשקעות IBI שניתח את הדו"חות כותב ללקוחות בית ההשקעות כי התוצאות של סלקום ברבעון השני היו בהתאם לצפי המוקדם ואלמלא ההפרשה לתביעה ייצוגית התוצאות היו אפילו טובות מהתחזית. "סלקום ממשיכה לייצר מזומנים ולהקטין את היקף החוב שירד ב-56 מיליון שקל מתחילת השנה.
"במגזר הנייד, נרשמה עליה צפויה ב ARPU והמשך גידול במצבת המנויים, במגזר הקווי נרשמה צמיחה נאה בהכנסות אך היא טרם קיבלה ביטוי בשיעור הרווח, והפעילות בקרב הלקוחות העסקיים ממשיכה לצמוח. סלקום רשמה הפרשה משמעותית של 39 מיליון שקל בגין תביעה ייצוגית וצניחה במכירות ציוד קצה.  אנו שומרים על מחיר יעד של 19 שקל ועל המלצת 'תשואת יתר'" כותב לובלין.
במגזר הסלולר רשמה סלקום עליה עונתית בהכנסה הממוצעת למשתמש וצניחה במכירות ציוד קצה. כותב לובלין ומוסיף כי "במהלך הרבעון סלקום רשמה עליה במספר הלקוחות בסלולר של 21 אלף לקוחות. ההכנסה הממוצעת למשתמש עמדה על 49 שקל עליה קלה מאוד מהרבעון הקודם בעיקר נוכח השפעות רואמינג – ציפינו לעליה מעט גבוהה יותר (ללא השפעות קש"ג הציגה החברה עליה של 1.6 שקל).
"ההכנסות מציוד, בדומה למה שראינו בפלאפון, התכווצו. סלקום מכרה ציוד קצה בהיקף של 247 מיליון שקל לעומת 286 ברבעון קודם שיצרו לה רווח גולמי של 41 מיליון שקל (המשקף עליה בשיעורי הרווח) . בהמגזר הנייח ראינו שיפור במכירות בשוק העסקי במגזר הקווי. סלקום מציגה צמיחה נאה שמקורה בעיקר בשוק העסקי והביאה לגידול ב EBITDA של המגזר של 13 מיליון שקל.
"התוספת למכירות בשוק העסקי היא מגמה מתמשכת בסלקום וברבעון הזה ניכר כי היא מתחילה לקבל ביטוי גם בשיעור הרווח. מספר לקוחות הטלויזיה עמד על – 260 אלף מנויים – עלייה של אלף מנויים מול רבעון קודם. במקביל, כ-219 אלף לקוחות סלקום כבר מחוברים לסיבים של IBC עליה מרשימה של 15 אלף מנויים מרבעון קודם" מסיים לובלין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה