השוק

בנק לאומי: "בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי"

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן ראשי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בבנק לאומי, טוענים כי על פי התחזיות הנוכחיות, הריבית תרד בתחילת שנת 2024, וכי בנק ישראל לא יוריד שוב את הריבית בחודשים הקרובים
מערכת ice |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
ד"ר גיל מיכאל בפמן וכלכלן ראשי דודי רזניק, אסטרטג ריביות בבנק טוענים כי בנק ישראל לא צפוי לשנות את הריבית בחודש הקרוב: "בתנאים הנוכחיים וללא עלייה מחודשת בסביבת האינפלציה, נראה שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בחודשים הקרובים לפני התחלה של הורדת ריבית אל תוך שנת 2024."
איגרות החוב הממשלתיות שמרו על יציבות במהלך השבוע ברמה של 4.75%. יציבות זו גם מראה על ציפייה ליציבות בריבית בנק ישראל בחודשים הקרובים. בנוסף, ציפיות האינפלציה נסחרו השבוע במגמה של יציבות יחסית, סביב רמה של 2.75%.
על פי ציטוט מישראל היום, אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב טוען כי קצב האינפלציה צפוי לרדת אל מתחת ל-3% בשנת 2024: "אם לא יתרחשו אירועים חריגים והאינפלציה תתנהל בהתאם לתחזיות האנליסטים.
בתחילת 2024 קצב האינפלציה צפוי לרדת מתחת ליעד של 3%. לאחר מכן, בנק ישראל כבר יוכל לתכנן הורדת ריבית. בעוד שנה הריבית צפויה להיות נמוכה בכ־0.5% לעומת רמתה היום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בצורה שהקלקלה הזו רצה המצב פוזל ללכיוון
    מוטי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של תורכיה. על מי הם משקרים. דוגמא מחיר ביטוח רכב חובה עלה ב 35% בממוצע. מחיר ארוחת ערב ב מסעדות עלה ב 40% בממוצע. מחירי פירות עלו. דוגמא ענבים 15 ש''ח לקילו אפרסק 14 ש''ח.... דגים: סלמון מתקרב ל 100 ש''ח לקילו שנה שעברה היה בסביבות ה 80...₪ לקילו זו עליה של 25% השוט מכה והשקרים יוצאים לדרך שער הדולר עלה ב 10% האירו ב 12% על מי הם עובדים
    סגור