השוק

הליכוד דוחה את הצעת ההסתדרות: "זהה להצעת לפיד"

בליכוד לא מתרשמים מהצעת הפשרה של ההסתדרות המאיימת בשביתה ובעוד האקדח על השולחן מציעה מתווה שנועד לרכך את המכה 
דוד זולדן |  1
שביתה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בליכוד דוחים את מתווה ההסתדרות והצעת הפשרה שהייתה טמונה בה ומודיעים כי: "ההצעה זהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה והיא מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא עילת הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה". יו"ר ההסתדרות הרפואית מאיים: "הכרזנו על סכסוך עבודה, היום או מחר יוחלט אם לפתוח בשביתה כללית".
בכירים בקואליציה אומרים כי הם מוכנים למתן את החוק לביטול עילת הסבירות והקפאת החקיקה של שאר סעיפי הרפורמה למשך חצי שנה בלבד, תקופה שבחלקה יוצאת הכנסת לפגרה שבה קשה עד בלתי אפשרי לקדם חקיקה. בכירי הליכוד מוכנים לדון בפשרה המבוססת על המתווה שניסחו פרופ' יובל אלבשן ואנשי אקדמיה נוספים, ולפיה בית המשפט יוכל להשתמש בעילת הסבירות כדי לפסול החלטות של שרים והחלטות ממשלה, למעט החלטות ממשלה הדורשות את אישור הכנסת, כגון החלטות בנושא מינוי שרים.
בכירי המפלגה מסרו את הצהרתם במהלך הדיונים שמנהלת הקואליציה עם אנשי בית הנשיא, שנועדו להגיע לפשרה המוסכמת גם על האופוזיציה. באופוזיציה עדיין דורשים הקפאה מינימום לשנה וחצי כולל מנגנון שיבטיח שהקואליציה לא תמשיך לקדם את החקיקה למרות ההסכמה, באופן חד-צדדי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הליכוד עאלק. כמה קשקשנים נבערים! (ל"ת)
    מים 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור