השוק

הפתעה: מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה ביוני

בעוד הכלכלה העולמית והמקומית מתחילות להתמודד עם העלאות הריבית, הצרכן הישראלי חוגג; באופן מפתיע למדיי מדד אמון הצרכנים המקומי שעורך בנק הפועלים עם חברת המחקר KANTAR עלה בחודש יוני
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
באופן מפתיע למדיי, מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, עלה ביוני 2023 ב-3.6 נקודות לרמה של 125.1 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-5.5 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-2.3 נקודות.
נסביר כי אחת המיקרו-מדדים החשובים לבחינת מצבה של כלכלה הוא האמון של הצרכן בה וזה מתוך הבנה כי אם האמון של הציבור בכלכלה או נכון יותר - בהתפתחות שלה גבוהים, הרי שהוא יצרוך יותר ויחסוך פחות מה שאומר שבתקופה הזו, אמון גבוה בהתפתחות הכלכלית של ישראל יביא לצריכה מוגברת שתגביר את הלחצים האינפלציוניים.

בבנק הפועלים אמרו עם פרסום המדד כי: "עליית מדד אמון הצרכנים בחודש יוני מקזזת את הירידה בחודש הקודם, ומשיבה את רמת האמון לזו של הרבעון הראשון. אנו מעריכים שהשיפור באמון הושפע מהמגמה החיובית בשוקי ההון בעולם ובישראל, וכן מהמצב הטוב של שוק העבודה.
"השכר הממוצע במשק רשם בחודשים האחרונים עלייה מהירה, ובחלק גדול מהענפים הוא אפילו עולה על שיעור האינפלציה בשנה האחרונה. ב-12 החודשים האחרונים השכר הממוצע עלה ב- 6.6%, לעומת אינפלציה בשיעור של 4.6%. אלו אולי חדשות טובות מצד משקי, אך מנגד עליית השכר צפויה להקשות על ירידת האינפלציה.
"למרות שעליית השכר גבוהה מהאינפלציה בשנה האחרונה, קשה לומר שכוח הקנייה של הצרכנים גדל, וזאת בעיקר לאור עליות הריבית. אינדיקטורים לצריכה הפרטית מצביעים ברובם על מגמת האטה, נתוני המגמה מראים יציבות ברכישות בכרטיסי אשראי לצד ירידה בפדיון של רשתות השיווק. בניגוד מוחלט לצריכה המקומית, אנו רואים שהיקף הנסיעות לחו"ל גדל בקצב מהיר ושובר שיאים" סיימו כלכלני הבנק שניתחו את עליית המדד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכלכלה חזקה בישראל... (ל"ת)
    biHerb בטלגרם 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור