השוק

מנהלי מגדל מוותרים על חלק מהשכר ולוקחים אופציות

רגע לפני השינוי הגדול במגדל החברה מציגה ירידה חדה ברווח הנקי; אין מה להתרגש יותר מידי מהירידה ברווחיות בעיקר לאור העובדה שבתקופה הקרובה ישיק רונן אגסי, המנכ"ל החדש את התוכנית האסטרטגית שלו לחברה
ניצן כהן | 
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
רגע לפני השינוי הגדול בחברת הביטוח מגדל שהיא חברת הביטוח הגדולה בישראל, החברה מציגה ירידה של 50% ברווח הנקי. למרות שניכנס בהמשך למספרים הרי שבשלב הזה אין להם יותר מידי משמעות וזאת בשל העובדה שרונן אגס, המנכ"ל החדש נכנס לתפקידו לקראת סוף הרבעון הראשון והוא עוסק בגיבוש האסטרטגיה החדשה לחברה וזה אומר שברבעון הראשון החברה עבדה כמעט על "טייס אוטומטי" שעדיין סובל מחוסר וודאות לאור הטלטלות שעברו על החברה בשנים האחרונות.
קצת מספרים: ברבעון הראשון של שנת 2023 רשמה מגדל רווח כולל של כ-139 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-294 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון הראשון של השנה הושפע בעיקר מקיטון בהתחייבויות הביטוחיות ועלייה ברווח הכולל על רקע עליית הריבית של כ-358 מיליון שקל לפני מס ומשיפור ברווח החיתומי הנובע מצמצום בהפסד החיתומי בביטוח כללי, וקוזז בחלקו כתוצאה מהפסד השקעתי עודף של כ-276 מיליון שקל לפני מס, הנובעת בעיקרה מתשואה ריאלית שלילית בתיק הנוסטרו ומאי גביית דמי ניהול משתנים בתיק המשתתף ברווחים.

לפני שנמשיך נסביר לרגע את הכתוב. מגדל כמו שאר חברות הביטוח מנסות כל הזמן לשפר את הרווחים שלהם מפעילות הליבה (ביטוח) אולם בשל החשיפה הגדולה שלהם לשוק ההון הרי שהן מושפעות מאוד מעליות/ ירידות בשווקים. מגדל הפסידה כסף בתיק הנוסטרו שלה אולם הצליחה לשפר את הרווחיות של עסקי הליבה. הרווחיות הזו נבעה בעיקר ממכירת פוליסות חדשות ומעליית הריבית שמביאה לירידה בהפרשות שצריכה לבצע בגלל שינויים בריבית.
נמשיך: בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים ששווקו עד שנת 2004 נרשמה תשואה ריאלית חיובית. עם זאת, בשל תשואה ריאלית שלילית מצטברת לא נרשמו דמי ניהול משתנים מתחילת שנת 2023, אלא דמי ניהול קבועים בלבד. אומדן דמי הניהול שלא יגבו בשל התשואה הריאלית השלילית עד להשגת תשואה חיובית מצטברת, הסתכם נכון לסוף הרבעון הראשון בכ-1.4 מיליארד ש"ח לפני מס.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-372 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה לעומת כ-368 מיליארד שקל נכון לסוף שנת 2022. בחודשיים האחרונים המשיך תיק ההשקעות של החברה לגדול (הפקדות שוטפות ועלייה בשווקים) כך שהוא מסתכם כיום ב-381 מיליארד שקל.
הרווח החיתומי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-103 מיליון שקל לפני מס, המהווה עלייה של כ-38 מיליון שקל מרבעון מקביל אשתקד, המתרכזת בעיקר בתחום ביטוח כללי, אשר קוזזה בחלקה כתוצאה מירידה ברווח החיתומי בתחומי ביטוח חיים וחסכון ארוך טווח וביטוח בריאות.
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים ברבעון המדווח הסתכמו בכ-6.4 מיליארד שקל. בפרמיות השוטפות ובדמי הגמולים שהסתכמו בכ-5.9 מיליארד שקל נרשם גידול של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בפרמיות ברוטו בביטוח כללי נרשמה עלייה של כ-10%, בביטוח בריאות עלייה של כ-7%, בדמי הגמולים בפנסיה עלייה של 13% ובדמי הגמולים בגמל עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במכירות פנסיה וגמל חלה עלייה של כ-15% ו-28% בהתאמה.
ביטוח חיים וחסכון לטווח ארוך:
הרווח החיתומי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-81 מיליון שקל לפני מס לעומת רווח של כ-96 מיליון שקל לפני מס. בביטוח חיים הקיטון ברווח החיתומי הושפע ברובו מירידה בדמי הניהול בשל ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים. בפנסיה וגמל הרווח החיתומי נותר ברמה דומה לרבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, אם כן, נרשם רווח כולל לפני מס של כ-234 מיליון שקל לעומת רווח כולל של כ-442 מיליון שקל לפני מס ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הכולל הושפעה משחרור נמוך יותר של העתודות בשל עליית הריבית לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וקוזז בחלקו מקיטון בהפסד ההשקעתי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד ההשקעתי ברבעון המדווח נבע בעיקרו מתשואה ריאלית שלילית בתיק הנוסטרו ומאי גביית דמי ניהול משתנים בתיק המשתתף ברווחים.
מנכ"ל מגדל אחזקות, יוסי בן ברוך, מסר: "במגדל טמון פוטנציאל רב במגוון תחומים. התוכנית האסטרטגית אותה אנו מגבשים בימים אלו, גוזרת מספר שלבים ופעולות אשר יביאו לשיפור משמעותי בפרמטרים של צמיחה, רווחיות ונתח שוק. מתוך הבעת אמון מלא בעתיד החברה ומחויבות ארוכת טווח, פועלת הנהלת הקבוצה לחזק את הקשר בין ביצועים לתגמול ובהתאם החליטה להמיר חלק משמעותי משכרה לאופציות".
מנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי, מסר: "אנו מסכמים את הרבעון עם צמיחה בליבת העסקים ורווח בשורה התחתונה, וזאת על אף הסביבה המאתגרת. מגדל היא אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל ויש לה תשתית איתנה לחזור ולהוביל את שוק הביטוח. כדי לעשות זאת, אנו מובילים תהליכים של שינוי בחברה, אשר נדבך חשוב בהם הוא בנייתה של שדרה ניהולית חדשה, רעננה ומקצועית, בעיקר באמצעות קידום פנימי וכן באמצעות מינויים חדשים. השדרה הניהולית החזקה היא שתוביל ליישום מוצלח של האסטרטגיה החדשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה