השוק

אבוג'ן זוכה במענק היוקרתי של האיחוד האירופי

חטיבת הזרעים של אבוג'ן, חברה מובילה לביולוגיה חישובית שמטרתה לחולל מהפכה בגילוי ופיתוח של מוצרי מדעי החיים בשווקים מרובים, זכתה במענק של תוכנית EU Horizon של האיחוד האירופי בסך 1.2 מיליון אירו
מערכת ice | 
אייל רונן (צילום מגמא פוטו)
חטיבת הזרעים של אבוג'ן, חברה מובילה לביולוגיה חישובית שמטרתה לחולל מהפכה בגילוי ופיתוח של מוצרי מדעי החיים בשווקים מרובים, הודיעה היום על זכייה במענק היוקרתי של תוכנית EU Horizon מטעם האיחוד האירופי בסך 1.2 מיליון אירו, למימון פיתוח גידולים חקלאיים עם זרעים בעלי תכולת שמן גבוהה, קליטה גבוהה של פחמן דו חמצני ועמידות מוגברת לתנאי בצורת. המענק אושר לאחר השלמת הוכחת היתכנות מוצלחת בשנת 2021 של המאגד FutureAgriculture, המצביע על הפוטנציאל המסחרי של הגברת התפוקה החקלאית וקיימות סביבתית.
מטרת התוכנית היא לפתח זרעים של צמח קנולה ולפתית, בעלי יכולת קליטה של 60% יותר פחמן דו-חמצני מהאוויר, בתוך צריכה של 20% פחות מים בהשוואה לגידולים בשיטות גידול סטנדרטיות. המטרה לקדם מטרות אקולוגיות של איכות הסביבה וקיימות, להפחתת ההתחממות הגלובלית באמצעות שימוש בצמחים בעלי ספיגה גבוהה יותר של הצטברות הפחמן הדו-חמצני מהאטמוספרה. כמו כן, התוכנית תאפשר חיסכון במשאבי מים ושיפור סבילות הצמחים בפני תנאי בצורת. קיים ערך מסחרי משמעותי לגידולים כאלה עבור תעשיית המזון, מזון לבעלי חיים ואנרגיה בת קיימה. פיתוח זה משמעותי ומהווה הצעה ייחודית בשוק של ימינו לייצור זרעים עתירי אנרגייה עם תכולת שמן גבוהה, במקביל לטביעת רגל פחמנית נמוכה ומאפייני קיימות חזקים.
פיתוח זה הוא כאמור בהמשך להוכחת היתכנות מוצלחת שהושלמה ב-2021, כחלק ממאגד FutureAgriculture שממומן גם הוא על ידי תוכנית Horizon של האיחוד האירופי שהראה תוצאות של קליטה מוגברת של פחמן דו-חמצני על ידי צמחים, בשילוב עמידות מוגברת לבצורת. תוצאות חיוביות אלו הובילו את סוקרי Horizon 2020 להמליץ על המשך מימון פיתוח הפרויקט כצעד משמעותי לצמצום שינויי האקלים.
תוכנית Horizon של האיחוד האירופי היא חלק מתוכנית EIC 2022 היוקרתית שמטרתה להקים גופים עסקיים להתמודדות עם אתגרי האקלים ופיתוח יבולים חקלאיים עמידים וברי קיימה מבחינה סביבתית שיכולים להתמודד היטב עם שינויי האקלים. התקציב הכולל בתוכנית הוא 2.5 מיליון אירו לזמן מוערך של 32 חודשים. המענק של 1.2 מיליון אירו שיימסר לאבוג'ן יכסה את העלויות המשוערות של החברה להשתתפות בתוכנית. 
שותפים נוספים בפרויקט כוללים את Max Planck Society, מכון מחקר מוביל מגרמניה,IN Society, ארגון ללא מטרות רווח מאיטליה המנתח את השפעת פיתוחי הטכנולוגיות על החברה, ומכון Agrobio, מוסד אקדמי לחקלאות מבולגריה. התוכנית ממנפת את הטכנולוגיות החדשניות של ביולוגיה סינתטית של חטיבת הזרעים של אבוג'ן ושל שותפיה תוך שילוב מיומנויות רב-תחומיות בביולוגיה חישובית, כימיה, מיקרוביולוגיה ופיזיולוגיה של צמחים.
מכון מקס פלנק למיקרוביולוגיה יבשתית עורך מחקר על התפקודים המולקולריים של מיקרואורגניזמים סביבתיים והשימוש הפוטנציאלי שלהם לביולוגיה סינתטית. פרופסור ד"ר טוביאס ארב, מנהל המחלקה לביוכימיה ומטבוליזם סינתטי ב-Max Planck Society: "המחקר שלנו על עקרונות עיצוב בסיסיים של מטבוליזם מיקרוביאלי אפשר לנו להנדס מנגנוני ספיגת פחמן דו חמצני משופרים. הפרויקט המשותף עם אבוג'ן הוא חלק חשוב במאמצים שלנו ליצור עתיד בר קיימא בשימוש ביולוגיה סינתטית. על ידי הנדסת מסלולים מטבוליים חדשים, אנו שואפים לאפשר לצמחים לנצל טוב יותר את משאבי האנרגיה, ובכך לחסוך בדשן ובמים ולהפחית את פליטות הפחמן הדו חמצני בחקלאות".
לורה מרטינלי, מנכ"לית INsociety" :Crop4Clim היא דוגמה מושלמת למדע המתורגם לחדשנות רלוונטית חברתית, שכן היא תאפשר לחקלאות להתמודד עם הדרישות המשתנות של שינויי האקלים. מאז הקמתה, תמכנו בחדשנות המבטיחה הזו כחלק של פרויקט FutureAgriculture. אנו שמחים לקחת חלק בהצלחתו של הפרויקט על ידי ביצוע ההערכה הסביבתית והכלכלית של הטכנולוגיה ולהוביל את אימוצה על ידי בעלי עניין".
אייל רונן, סמנכ"ל פיתוח עסקי באבוג'ן: "אנו גאים להוביל את הפיתוח של גידולים עם זרעים עתירי שמן בעלי מאפיינים ייחודיים התומכים ביעדי הקיימות. הוכחת ההיתכנות מקבלת תוקף נוסף על ידי המאגד שלנו והזכייה במענק יוקרתי שלו. המטרה היא חקלאות בת קיימה. אנחנו גם נרגשים על השותפות עם מכון מקס פלנק למיקרוביולוגיה יבשתית, שהוא מוביל מדעי עולמי בתחום הביולוגיה הסביבתית והסינתטית. זכייה זו משקפת את המומחיות שלנו בביולוגיה חישובית וביולוגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה