השוק

הבורסות באסיה מגיבות לקריסת SVB: מי ירדה ב-7.3%?

לאחר הקריסה של SVB ואחריו הירידה במדדים של הבורסות באירופה, גם הבורסות באסיה מצטרפות לגל הקריסה ומראות נתונים מדשדשים, כאשר מדדי טוקיו מציגים את הירידות הדרמטיות ביותר
מערכת ice | 
סיליקון ואלי בנק (צילום pexels, shutterstock)
בסוף השבוע הבנק האמריקאי SVB (סיליקון ואלי בנק) קרס ועל כן גרר אחריו תגובות חדות מהבורסות ברחבי העולם. בעוד שהבורסות באירופה החלו להראות התאוששות קלה, לא כך המצב עבור הבורסות באסיה.
לפי הנתונים העדכניים, מדד נייקי בטוקיו ירד ב-2.3%, בהונג קונג מדד האנס סנג ירד ב-2%, קוספי בקוריאה ב-2.4% ומדד CSI 300 בסין ירד ב-0.8%.
המצב בטוקיו היה מעט יותר קשוח עם ירידה של מניות הבנקים; מיצובישי UFJ צלל אמש ב-7.3%, מיזוהו אחריו עם ירידה של 7.2%, מיטסוי וג'פאן פוסט אינשורנס ב-4.2% כל אחת. במקביל הדולר התייחס ביחס למטבעות הראשיים ב-0.3%, והין נפל ב-0.5% ביחס לדולר. הנפט הגולמי ירד ב-1.1% ל-74 דולר לחבית.
כאמור גם באירופה המצב לא היה מעודד לאחר הקריסה ומניות הבנקים ירדו בחדות, כאשר קומרצבנק הגרמני ירד ביותר מ-12% ובנק סנטנדר בבריטניה ירד ב-7%, ירידות אשר משקפות את החששות לגבי בריאות המגזר.
בלונדון, מדד FTSE 100 נסגר עם ירידה של 2.6%, כשהמניות ירדו גם לאחר ש-HSBC הסכימה לרכוש את הזרוע הבריטית של SVB. השווקים בארה"ב היו שטוחים והתאוששו, לאחר שנגררו תחילה למטה על ידי הבנקים. שוקי המניות בפרנקפורט, פריז ומילאנו ספגו הפסדים חדים. ג'ורג' גודבר, מנהל קרן ב-Polar Capital, אמר שהשווקים ירדו בגלל "פחד ממה שעלול להסתתר שם בחוץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה