השוק

ישראכרט מגוונת את מקורות המימון בהלוואה בנקאית של 150 מיליון שקל

לאחר שחברת כרטיסי האשראי MAX בחרה לבטל את גיוס האג"ח שלה, החליטה ישראכרט לגוון את מקורות המימון ופנתה למערכת הבנקאית לקבלת הלוואה של 150 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
משבר במשק (צילום shutterstock)
המהפכה המשפטית מייצרת בימים האחרונים בלגן בשוק ההון. בעוד המשקיעים הזרים חוששים מההתפתחויות הכלכליות כאן הרי שהמשקיעים הישראלית הופכים להיות זהירים גם הם. בישראכרט הפנימו היטב את מה שקרה בסוף השבוע בהנפקת חברת MAX ופנו למערכת הבנקאית לקבלת הלוואה.
נסביר לרגע את הדברים. באופן עקרוני חברות כרטיסי האשראי הישראליות במצב מצוין. אין להן כל בעיה לגייס כסף ואין להן כל בעיה להחזיר אותו למשקיעים ולכן באופן טבעי הן פונות לשוק ההון ומקבלות כסף במחירים נמוכים. הפניות למערכת הבנקאית מבוצעות בעיקר כדי לשמר מערכת יחסים איתם ולגוון את מקורות ההון שלהן.
בימים האחרונים החלו להיערם סימני האזהרה אצל המשקיעים הישראלים הגדולים והחשש שלהם מבריחה של הזרים ויצאת כסף מישראל מביא אותם לנקוט משנה זהירות ולכן חברות טובות כמו ישראכרט ו-MAX נאלצות לעשות שימוש במערכת היחסים שלהם עם הבנקים כדי למלא את המחסנים בכסף.
בישראכרט הפנימו היטב אתת מה שקרה בהנפקה של MAX והחליטו לוותר בשלב הזה, על גיוס חוב מהציבור ומכאן פנו למערכת הבנקאית לקבלת הלוואה של 150 מיליון שקל. מדובר בגיוס קטן יחסית אבל הוא מסמן משהו על הכלכלה.
נזכיר כי המערכת הבנקאית סיימה בחודש שעבר גיוסים גדולים משוק ההון ומכאן הכספות שלהם מלאות במזומנים שפנויים להסטה שלהם לחברות כרטיסי האשראי בריביות נוחות יותר עבורם וזה למעשה אומר ריבית קצת יותר גבוהה מכפי שהיה מקובל אך לפני שבוע במערכת, והריבית הזו, אם דאגתם, תגולגל על הלקוחות.
כאן יש להגיד את הברור מאליו. לא צריך לחכות להורדת דירוג האשראי של ישראל ולעליית הריבית. הנה היא קוראת כאן ועכשיו ובפועל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר שמקס פרעו אגח
    צדק 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר שמקס,פרעו אגח בסוף 2021 בסך 600 מליוני שח ובריבית 2.19% נדמה לי... על גאונות כזו מגיע פרס נובל
    סגור