השוק

זינוק של 55% בהיקף מכירת הדירות של אפריקה מגורים

החשש הגדול הוא שהעלייה בריבית והקשחת תנאי החיתום הבנקאיים יביאו לירידה במכירת הדירות ומכאן הדרך למשבר בענף הנדל"ן קצרה; אפריקה מגורים אחת החברות המרכזיות בענף מכרה ברבעון הרביעי 185 דירות, 55% יותר מהמכירות ברבעון השלישי
ניצן כהן |  1
מיכה קליין (צילום שירן כרמל)
החשש המרכזי בשוק ההון הוא מפני גלישה למשבר בענף בנדל"ן. ענף הנדל"ן רווי הון ורווי עובדים ומכאן שגלישה שלו למשבר תזעזע את הכלכלה. החשש הזה נובע בראש ובראשונה מעליית הריבית שמקשה על הרוכשים לעמוד בתנאי החיתום של הבנקים, תנאי שהולכים והופכים קשים יותר בעיקר בשל הריבית שהולכת ועולה.
לא נכביר מילים על השפעת הריבית על רוכשי הדירות אבל נתונים ראשונים של אפריקה מגורים, מהחברות הקבלניות המרכזיות בעולם הנדל"ן המקומי, מגלים שמכירת הדירות ברבעון הרביעי של השנה הייתה טובה הרבה יותר מהמכירות ברבעון השלישי וזה איתות מעניין לקראת פרסום הדוחות הכספיים בתקופה הקרובה.

אם כן, מנתוני אפריקה מגורים עולה כי החברה מכרה במהלך הרבעון הרביעי 185 יחידות דיור, היקף מכירות הגבוה בכ-55.5%  ביחס למכירות ברבעון השלישי של השנה. ההיקף הכספי של המכירות מסתכם בכ--567 מיליון שקל.

באפריקה מגורים יש כרגע במלאים עוד 39 יח"ד נוספות, בהיקף כספי של כ-157 מיליון שקל, אשר נחתמו לגביהם בקשות רכישה והחברה פועלת להשלמת הסכמי המכירה לדירות אלה.
נכון לסוף הרבעון השלישי של שנת 2022, לחברה 2,516 יח"ד בשלבי שיווק שונים, מתוכן נמכרו 1,818 יח"ד, בהיקף כספי של למעלה מ-3.5 מיליארד שקל (חלק החברה). החברה מכרה את כל הדירות שבנייתן מסתיימת בשנת 2023, כ-80% ממלאי הדירות שבנייתן מסתיימת בשנת 2024 וכ-45% מהמלאי שבנייתו מסתיימת בשנת 2025.
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "הנתונים מעידים על המשך מגמת הצמיחה של החברה. חרף התקופה המאתגרת ואי הוודאות המאפיין את השווקים כיום, מרבית המלאי של החברה, אשר בנייתו מסתיימת ותימסר לדיירים בשנתיים הקרובות, כבר מכור.
"מותג שכונות הסביונים, מבית אפריקה ישראל מגורים, אשר נבנה על איכות בניה מצוינת, עמידה במועדי המסירה וחוסן פיננסי של החברה, לצד פריסה של הפרויקטים במיקומים אטרקטיביים ובעלי ביקוש ער, חיזק מאד את מכירת הדירות בתקופה זו. קרקעות הפרויקטים בהם נמכרו הדירות, הממוקמים בלב אזורי הביקוש, נרכשו במחירים אטרקטיביים והעובדה שהחברה הקטינה את היקף המינוף במאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, לצד היכולת לגיוס מימון בריביות נוחות,  הקלו על החברה למצוא פתרון מתאים לכל רוכש.
"החוזקות הנ"ל, יחד עם מלאי אטרקטיבי של דירות ופרויקטים בשלבי תכנון שונים בהיקפים של כ- 11 אלף דירות באזורים אסטרטגיים עם ביקוש חזק ויציב, הכוללים את הערים ת"א, הרצליה, נשר, נתניה, גבעת שמואל וירושלים, הם בסיס איתן להמשך צמיחה, מכירות ופיתוח של אפריקה מגורים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם נתונים כאלה היא מסודרת
    Mtlk 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם נתונים כאלה כבר עכשיו היא מסודרת עד 2025
    סגור