השוק

דרמה בשיאומי: מייסדי ענקית הסמארטפונים עוזבים

שניים ממייסדי החברה, שהפכה לאחד ממותגי הסלולר והאלקטרוניקה הגדולים בעולם, עוזבים אותה, ככל הנראה בשל הכישלון לצאת ממשבר הקורונה בסין
יאיר מור | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
שיאומי איבדה בימים האחרונים שניים ממייסדיה, כך לפי מכתב שנשלח לעובדים על ידי ג'ון ליי, יו"ר החברה, שכעת הוא גם המייסד היחיד שלה שעדיין מכהן בה בתפקיד ניהולי. המכתב הגיע לידי פייננשל טיימס.
במכתב עדכן ליי את העובדים כי שלושה בכירים עוזבים את החברה, כאשר שניים מהם הם שותפיו לייסוד החברה, פנג הונג וצ'ואן וואנג. גם נשיא החברה, שיאנג וואנג, פורש, ומחליפו יהיה ווייבינג לו, שניהל בשנים האחרונות את מותג-הבת הזול רדמי, שנועד במקור להודו אך הפך עד מהרה ללהיט בינלאומי ונמכר גם בישראל.
"שיאומי השיגה העברת לפיד חלקה", כתב ליי, והוסיף כי החברה "עומדת בפני קשיים רבים". ואכן, לפי דו"ח החברה לרבעון השלישי, היא נמצאת בבעיה חמורה: ההכנסות שלה צנחו ב-9.7% ל-9.8 מיליארד דולר, והרווח הנקי התרסק בכמעט 60%. זה היה הרבעון השלישי ברצף שבו רשמה החברה ירידות בשני המדדים הללו. כתוצאה מכך, בשבוע שעבר היא הודתה כי החלה מהלך קיצוצים שבמסגרתו תיפרד מ"פחות מ-10%" מכ-35,000 עובדיה. עם זאת, היא ניסתה לגמד את המהלך והגדירה אותו "חלק מהתאמה שגרתית והתייעלות ארגונית שגרתית".
לפי הערכות אנליסטים, ייתכן כי גודלו של גל הפיטורים ועזיבות הבכירים נובעים לא מתוצאות הרבעונים הקודמים, אלא מבשורת איוב שממתינה בדו"ח הרבעון הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה