השוק

שיאומי בצרות: מפטרת כ-10% מהעובדים

יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, שמייצרת ומשווקת גם מוצרים פופולאריים רבים אחרים, החלה במהלך קיצוצים רחב במטרה להפחית את תשלום המשכורות ב-15%. זאת לאור ירידה חדה במכירות, בהכנסות וברווחים, במיוחד בתוך סין
יאיר מור | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי, שמייצרת כמעט כל מוצר שניתן להעלות על הדעת, החלה במהלך פיטורים ענק, במה שנראה כהכרה בכך שהיא כבר לא תגשים את הבטחתה להפוך ליצרנית הגדולה בעולם עד 2024.
לפי דיווח בעיתון הסיני South China Morning Post, החברה פיטרה בימים האחרונים כ-10% מעובדיה, במה שהיא כינתה "ייעול כוח אדם והתייעלות ארגונית שגרתיים". עם זאת, במקרה הזה מדובר על "התייעלות שגרתית" בקנה מידה אדיר – החברה הודתה כי נפרדה מ"פחות מ-10% מכוח האדם הכולל". מעבר לכך, לפי דיווחים המהלך מכוון לחסוך 15% מהוצאות המשכורות בחברה – כך שככל הנראה הוא טרם הסתיים.
שיאומי, שנוסדה ב-2010, החלה כחקיינית של האייפון מבית אפל, אך הפכה מאז למעצמה של ממש, שמייצרת כמעט כל מוצר שניתן להעלות על הדעת – החל ממחשבים וסמארטפונים, דרך שעונים חכמים ומכשירים קטנים אחרים לבית ועד מטריות מצד אחד ורכבים שאמורים להגיע בקרוב ולהתחרות בטסלה. החברה העסיקה נכון לסוף הרבעון השלישי 35,314 עובדים, כאשר רובם המוחלט – כ-32,000 – בסין.
בסין, כל פיטורים של יותר מ-20 עובדים מחייבים דיווח לממשלה, כך שהחברה היתה חייבת להודיע על המהלך. היא ציינה כי המפוטרים קיבלו חבילות פיצויים.
לפי הדו"ח האחרון של שיאומי, הכנסותיה ירדו בשנה האחרונה ב-9.7% ל-70.5 מיליארד יואן, והרווח הנקי שלה התרסק ב-59% ל-2.2 מיליארד יואן בלבד. לפי הערכות של חברות מחקר מהתחום, מצבה גרוע אף בהשוואה לשאר היצרניות: לפי Canalys, מכירות הסמארטפונים בעולם ירדו ב-9% ברבעון השלישי, ובסין הן ירדו ב-11%, בעוד לפי Counterpoint מכירות הסמארטפונים בעולם ירדו ב-13% ברבעון, ובתוך סין ירדה שיאומי מהמקום הרביעי לחמישי, אחרי vivo, Oppo, Honor ואפל, עם נתח שוק של 13%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה