השוק

אפל בצרות: ההכנסות יירדו לראשונה מזה שנים

הכנסות אפל ברבעון הנוכחי צפויות להיות נמוכות יותר מאשר לפני שנה, ולשים סוף לרצף של כמעט 4 שנים בהן שברה החברה שיאים בכל רבעון מחדש. הסיבה: שינוי מדיניות הקורונה של סין לא רק שלא עזר להחזיר את ייצור האייפון לסדרו, אלא פגע בו אף יותר
יאיר מור | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
הקלת מדיניות הקורונה בסין לא רק שלא מראה כרגע סימנים של הטבה עם אפל – אלא אף סימנים שמעידים על אפשרות למשבר חמור אף יותר מזה שחוותה בחודשים האחרונים, כך מעריכים מומחים בתחום, שמזהירים מ"שיבושים בייצור שיימשכו חודשים" באספקה של מכשירים שונים – בדגש, כמובן, על אייפון, המכשיר הרווחי ביותר ביקום.
לפי הבנק השווייצרי UBS, זמני ההמתנה לדגמי אייפון 14 פרו בארה"ב לא ירד משמעותית בשבועות האחרונים למרות ביטול מדיניות ה"אפס קורונה" בסין, שאיפשרה פתיחה מחדש של המפעל המרכזי המרכיב את המכשירים בעיר ג'נגג'ואו ומכונה "עיר האייפון". הזמנים הללו עדיין עומדים על הערכה של 23 ימים מההזמנה ועד להגעת המכשיר ללקוח. לחברה יש מחסור מוערך של בין 5 ל-15 מיליון אייפונים, וגם המכירות נפגעות שכן בסין, שלמרות התדמית של מדינה בעלת אוכלוסייה ענייה יחסית חמישית מהכנסות אפל מגיעות ממנה, נאלצה החברה לסגור למשל את אחת החנויות הגדולות ביותר שלה בשבוע שעבר לאחר שרוב עובדיה נדבקו בקורונה.
ואם זה לא מספיק, הזמן הזה עלול לעלות חזרה מעלה, בעקבות מחסור בעובדים במפעלים, שכן הביטול המהיר של מדיניות "אפס קורונה" הביאה להתפרצות מחודשה בסין, שהמדינה לא מצליחה להשתלט עליה. "אנו אמורים לראות פעילויות רבות שיושפעו מהיעדרויות – לא רק במפעלים, אלא גם במחסנים, הפצה, לוגיסטיקה ומתקני תעבורה", אמרה בינדיה ואקיל, מנכ"לית החברה האמריקאית Resilink, המנתחת שרשראות אספקה של שלושה מיליון רכיבים שונים, למגזין פייננשל טיימס.
אלן דיי, יו"ר חברת ייעוץ שרשרת האספקה הלונדונית State of Flux, שמייעצת לאו"ם על דרכי התמודדות עם התפרצויות הקורונה, אמר כי "החודשיים עד שישה הבאים יהיו רגע מכריע עבור שרשרת האספקה של אפל, בשל חוסר בגרותה של סין בהתמודדות עם הקורונה. שאר העולם פיתח סטנדרטים, אך סין כמעט לא תפקדה בקידום של אימוץ הסטנדרטים הללו בחברות".
ההערכות הללו גרמו לאנליסטים, שבמקור האמינו כי בשני הרבעונים הקרובים יעלו הכנסות ורווחי אפל, להוריד דרמטית את תחזיותיהם, וכעת הם צופים שברבעון הנוכחי בקושי תצליח אפל להציג נתון הכנסות דומה ל-124 מיליארד הדולרים שהכניסה ברבעון החגים בשנה שעברה, ואילו הרווח הנקי שלה יירד בלפחות 8%. זה יהיה הרבעון הראשון מזה שלוש וחצי שנים – כלומר מאז תחילת 2019 – שבו רווחי אפל לא עולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה