השוק

ביודבש במהלך ענק: הקמת מפעל בישראל לדבש מתורבת

חברת הפודטק המפתחת דבש בלי דבורים, מתכננת להקים מפעל בישראל שייצר 1,000 טון דבש מתורבת בשנה, ובדרך למקד את כל המשאבים שלה בייצור בלבד תעשייתי. הליך ההתייעלות שמגיע גם לאחר בריחת המשקיע ברגע האחרון יוביל גם לפיטורי מחצית החברה
מערכת ice |  1
אופיר דבש (צילום דורון לצטר)
אחת החברות המסקרנות בבורסה, ביו דבש המפתחת דבש בלי דבורים, בדרך למהלך ענק לקראת סוף השנה, וזאת גם לאחר בריחת המשקיע בינלאומי בשנייה האחרונה ונפילת עסקת המיליונים.
ביו-דבש של המנכ"ל אופיר דבש ובשליטת עדי צים, כבר דיווחה בעבר על מערך ייצור שיאפשר לחברה לייצר כ-3 טון דבש מתורבת בשבוע - היינו עד 150 טון בשנה, ועתה היא הולכת על הייצור הזה בכל הכוח. ביו דבש מדווחת היום (רביעי) כי היא מחליטה למקד את משאביה בייצור תעשייתי של הדבש המתורבת.
בכך לא הסתפקו בחברה אלא גם הודיעו על תכנון להקמת מפעל בישראל אשר יהיו בידו לייצר כ-1,000 טון דבש מתורבת בשנה, כאשר על פי ביו-דבש, את אותו דבש ניתן יהיה לשווק וככל הנראה לאחר האישורים למכור אותו בארה"ב.
אולם, לצורך ההתמקדות בייצור והקמת מפעל, בחברה יוצאים גם למסע התייעלות ויפטרו כ-9-10 עובדים מהחברה מתוך 21 עובדים, ובכך מצבת העובדים בחברה תעמוד על 47%. 
ביו דבש הגיעה להישגים בפיתוח בשנה האחרונה, אך למרות זאת בכל הקשור למצב המניה - החברה עדיין בירידה. ביממה האחרונה לאחר ההודעה על הפיטורים, ירדה המניה ב-0.35% בלבד, אך מתחילת השנה המניה בירידה של 75%.

מניית ביו-דבש מתחילת שנה. צילום מסך גוגל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שותים שם שכר של מיליונים. מסכנים
    המנכ"ל ואחותו 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשוגעים שהשקיעו במניה הזאת.
    סגור