השוק

חברת אבגול נוטשת את רוסיה ותקים את המפעל בארה"ב

על אף שהשקיעה 14 מיליון דולר התחלתיים בהקמת קו ייצור חדש ברוסיה, חברת אבגול החליטה לנטוש את התכנית ולעבור לארה"ב עם השקעה נוספת של 34 מיליון דולר
מערכת ice | 
אבגול (צילום Who Profits)
החברה הישראלית לייצור בדים שאינם ארוגים, אבגול, החליטה באופן סופי להעביר את הקמת המפעל החדש שלה לארה"ב במקום רוסיה, על אף שכבר ביצעה השקעה של כ-14 מיליון דולר במבנה. ההחלטה מגיעה כעת על רקע ההבנה שישנו קושי משמעותי בייבוא וייצוא סחורות מרוסיה. המפעל יעבור במקום לצפון קרוליינה.
התכנון של המפעל החל בפברואר 2021 ועלותו המוערכת עמדה על כ-70 מיליון דולר. כעת בעקבות השינוי בתכניות והעברת התכניות לארה"ב העלות המתווספת עבור החברה עומדת על כ-34 מיליון דולר. קו הייצור יקום במפעל שכבר נמצא בשלבי פעילות ותחילת הפעילות הרשמית תתחיל כנראה בסוף 2024.
בעוד שההיגיון מאחורי היציאה מרוסיה דיי ברור, את המעבר לארה"ב החברה ביססה על כך שמדובר בשוק דומיננטי אשר בו החברה תוכל להתמודד עם תוספות הייצור וזאת על אף שהמעבר גובה מהחברה מחיר כלכלי יקר.
על פי תחזיות החברה, הפעלת קו ייצור נוסף בארה"ב יסייע לחברה להעלות את כושר הייצור ב-11% ואת היקף הייצור ב-5%. מאז תחילת המלחמה החברה חוותה ירידה מסוימת ברווחיה, היות ורוסיה הינה השוק השני בחשיבותו עבורה. ברבעון השלישי של השנה החברה דיווחה על התייצבות, על אף שעדיין נרשמה ירידה של 13% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. 
ההכנסות של החברה עד לחודש ספטמבר ירדו ב-3% ביחס לתקופה המקבילה אך הרווח הגולמי עלה ב-46%, כך גם הרווח התפעולי. לבסוף, הרווח הנקי של בעלי המניות מסוכם ב-23 מיליון דולר בעוד שבשנה שעברה הוא עמד על פחות ב-2 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה