השוק

קרדיט סוויס ישלם כחצי מיליארד דולר בגין הונאה

בנק סוויס קרדיט ישלם כמעט חצי מיליארד דולר ביישוב תביעה בגין הונאה להצעה ומכירה של אג"ח מגובות משכנתאות. מדובר בעוד תביעה איתה הבנק מתמודד בעקבות התנהלות לקויה בשנים האחרונות
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
"הונו את המשקיעים ועסקו בהונאה בנוגע להצעה ומכירה של אג"ח מגובות משכנתאות", כך טענו במשרד התובע הכללי של ניו ג'רזי כנגד בנק קרדיט סוויס בתביעה שהוגשה בשנת 2013. התביעה דרשה 3 מיליארד דולר, אך הסתפקה ב-495 מיליון דולר בלבד.
מדובר בתביעה נוספת אתה מתמודד הבנק בשנים האחרונות ודווקא מצד הבנק מרוצים. "בקרדיט סוויס שמחים שהגענו להסכם שמאפשר לבנק לפתור את התביעה האחרונה שנותר בנושא", כך נמסר בהצהרה מטעם הבנק. "ההסדר מהווה צעד חשוב נוסף במאמצי הבנק ליישב תביעות ולפתור נושאים משפטיים". למרות שביעות הרצון מהבנק, משרד המשפטים בארה"ב עדיין  חוקר חשד שבבנק ממשיכים לסייע ללקוחות להסתיר נכסים מהרשויות.

התביעה הנ"ל הינה אחת מיני רבות כנגד הבנק בשנים האחרונות אשר הפסיד במהלך שנת 2021 מיליארדי דולרים. רק ביוני האחרון הורשע הבנק בכישלון למנוע הלבנות הון על ידי כנופיית סמים בולגרית. כמו כן, באוקטובר אשתקד הבנק קיבל קנס של 475 מיליון דולר אחרי שהודו בהונאת משקיעים לגבי הלוואה בגובה 850 מיליון דולר למוזמביק. יש לציין כי לפני שמונה שנים הבנק שילם קנס להסדרת תביעת העלמת מס בגובה של 2.6 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה