חדשות

התובע הכללי בארה"ב ביקש לחקור את אי הסדרים בהצבעות במספר מוקדים

תקדים: וויליאם בר הפתיע את התובעים הפדרליים במדינה כשהעביר להם מכתב בו הורה לפתוח בחקירה, עוד בטרם אושרה תוצאת הבחירות על פיה ג'ו ביידן ניצח. מנהל ענף פשעי הבחירות במשרד המשפטים התפטר. וגם: האם ביידן ירד שוב ל-259 אלקטורים?
כפיר אדר | 
הצבעות בארצות הברית (צילום PEXLES)
התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, נוקט בצעד מפתיע במיוחד והלילה (אור לשלישי) העביר מכתב בו הורה על התובעים הפדרליים ברחבי המדינה לחקור, עוד לפני אישור תוצאות הבחירות, את הטענות של מטה דונלד טראמפ בדבר אי סדרים בהצבעה במספר קלפיות.
בעקבות המכתב המדובר, ריצ'רד פילגר, שהיה מנהל ענף פשעי הבחירות במחלקת המשפטים בארה"ב, החליט להתפטר מתפקידו. לאחר מכן מסר: "התובע הכללי מעביר מדיניות חדשה המבטלת מדיניות בת 40 שנה של אי התערבות בחקירת הונאת בחירות לפני אישור התוצאות".
 
טראמפ לפי שעה ממשיך בהתעקשותו שלא לוותר על הבחירות לנשיאות ולא מוכן לקבל את ההפסד לג'ו ביידן. צוות הקמפיין של טראמפ גם עתר נגד מערכת ההצבעות בדואר בפנסילבניה, בטענה ש"חסרו בהה תעודות השקיפות והאמינות שהיו קיימות בקלפיות".
טענה נוספת של הנשיא טראמפ בציוץ בטוויטר הייתה שה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) והדמוקרטים עיכבו את ההודעה על החיסון עד אחרי הבחירות במכוון. מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק אישור חירום לתרופת הנוגדנים של חברת Eli Lilly. החברה מציינת כי התרופה מיועדת למבוגרים וילדים מעל גיל 12 שנדבקו בנגיף ונמצאים במצב קל עד בינוני, אך עם סיכון גבוה להחמרה במצבם.
אגב, באתר מדגם הבחירות 'ריל קליר פוליטיק' שינו את צביעת פנסילבניה ואריזונה מכחול שסימן ניצחון של ביידן לשוויון ואי הגדרת מנצח, כך שסך הכל ביידן ירד שוב מתחת ל-270 האלקטורים הדרושים ל-259.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה