השוק

קרדיט סוויס יצטרך לגייס 8 מיליארד דולר עד ל-2024

אנליסטים שמסקרים את הבנק ממשיכים להמליץ למכור את המניה שסובלת מתנודתיות משמעותית; ענקית הבנקאות השוויצרית נמצאת לקראת תוכנית הבראה שתנסה להימלט מהנפקת מניות במחיר הנוכחי
ניצן כהן |  1
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
ענקית הבנקאות השוויצרית קרדיט סוויס צפוייה לגייס הון בהיקף ענק של 8 מיליארד דולר עד לשנת 2024. כך מעריכים אנליסטים שמסקרים את הבנק והעניקו לו המלצת "מכירה" שהיא חריגה מאוד בנוף המערכת הבנקאות הבינלאומית.
באופן עקרוני קרדיט סוויס סובל אנושות מהירידות בשווקים ומתיק אשראי בעייתי אותו הוא מושך כבר תקופה ארוכה. בוול סטריט מעריכים שאמנם הבנק נמצא כרגע מעל רמות המינימום של הון ונזילות אך אם אכן תצלול הכלכלה העולמית להאטה חריפה הרי שלא תהיה לו ברירה אלא לגייס הון בהיקפים משמעותיים.

בתקופה הקרובה אמור הבנק לפרסם תוכנית התייעלות שתכלול סגירה של פעילויות ופיטורי עובדים אבל כל זה לא מספיק, להערכת האנליסטים בניו יורק, גם לנקות את המאזן מאשראי בעייתי מהעבר, גם לספוג הפסדים מהשווקים הפיננסיים וגם להתמודד עם ירידה בכושר ההחזר של לקוחות שלקחו הלוואות בשנתיים האחרונות.
בוול סטריט אומרים היום שהבנק יעשה הכל כדי להימנע מגיוס הון במחיר הנוכחי של המניה בבורסות שעומד על 4.48 דולר למניה, הרמה הנמוכה ביותר אליה הגיעה המניה ב-20 השנים האחרונות.
אם לבעיות הספציפיות של קרדיט סוויס יש השפעה מרחיקת לכת על הנכונות לגייס הון הרי שמצב השווקים עושה את הפעולה הזו לקשה עוד יותר וזה אומר, כותבים האנליסטים בניו יורק, שההמלצה למניה צריכה להיות "מכירה" וזה, יש לציין, די נדיר במניות של בנקים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השוויצרים ממזרים, יודעים להסדר בכול מצב
    תמים 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוויצרים ממזרים, יודעים להסדר בכול מצב.
    סגור