השוק

בית ההשקעות GLOBALX: עונת הדו"חות תהיה קשה

בתקופה הקרובה יחלו החברות בוול סטריט לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי ובחברת ההשקעות GLOBALX מעריכים שהעונה הזו תהיה גרועה לחברות שלא עוסקות בתחום האנרגיה
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
עונת הדו"חות תיפתח בקרוב והנחת העבודה כרגע היא שהעונה הזו הולכת להיות קשה להוציא אם מדובר בחברות מתחום האנרגיה. בבנק ההשקעות GLOBALX מעריכים שהתחזקות הדולר, החששות מפני מיתון והאינפלציה ישחקו את רווחי החברות בוול סטריט. ביום שני יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב שיצביעו על ההשפעה המיידית של העלאות הריבית וכן הלאה.

דוח התעסוקה של המשק האמריקאי, שפורסם ביום שישי, עלה על התחזיות המוקדמות והצביע על תוספת של 263 אלף משרות בחודש ספטמבר לעומת צפי מוקדם ל-255 אלף משרות. הדוח אמנם הצביע על התמתנות בקצב הצמיחה של שוק העבודה, ואולם כאשר מחשבים את המגמה קדימה עולה כי רק בעוד שנה יחזור מספר המשרות הפתוחות לרמות נורמליות יותר, וככל הנראה זה מה שהוביל לירידות השערים החדות בוול-סטריט ביום שישי.
הנתון הזה אגב, מגביר את "החשש" מפני העלאת ריבית אגרסיבית, פעם נוספת בעיקר בשל המסקנות (הראשונות אמנם) כי שוק העבודה יכול לקלוט ריבית גבוהה יותר בטרם האבטלה תכה בכלכלה האמריקאית.
"לאור הירידה המפתיעה בשיעור האבטלה מ-3.7% ל-3.5% נראה כי לא תהיה לפד ברירה אלא להמשיך בהעלאות הריבית" אומרים ב-GLOBALX. "לאור כך, נראה כי הדבר היחיד שימנע העלאת ריבית נוספת של 0.75% בישיבת הפד בנובמבר הוא ירידה במדד המחירים לצרכן" הם מוסיפים.
"בתוך כך, עונת דוחות הרווח מתחילה בימים אלה, ונראה כי מלבד חברות האנרגיה הציפיות לגבי שאר הסקטורים אינן מעודדות. חצי הכוס המלאה היא שבסופו של יום המאזנים של החברות חיוביים והצרכן ממשיך לגלות חוסן, ואולם מנגד, התחזקותו המשמעותית של הדולר בחודשים האחרונים צפויה לפגוע ברווחיות הפירמות הבינלאומיות. גם החשש ממיתון עולמי עשוי להפחית את הביקושים בשוק הבינלאומי לסחורות ומוצרים מארצות הברית".
באשר לגובה הריבית בארה"ב, אומרים היום ב-GLOBALX כי "השווקים מתמחרים כעת העלאות ריבית בשיעור כולל של 1.25% ברבעון הרביעי ועוד כ-0.25% ברבעון הראשון של 2023. בתקופה הקרובה לנתוני האינפלציה תהיה השפעה גדולה על השוק, וזאת מאחר שמהלכי הפד נגזרים מכך. אם יהיו אינדיקציות להתמתנות האינפלציה, השווקים עשויים להגיב בחיוב. מנגד, אם האינפלציה תמשיך להתבסס ולהתקבע, הדבר יביא לעלייה בציפיות הריבית ולהכביד על השווקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה