נדל"ן ותשתיות

וול סטריט קבע: זו אופציית ההשקעה המועדפת

זה התחום בו המוסדות הגדולים ביותר של וול סטריט משקיעים - בתים משפחתיים. קפיצה מדהימה של השקעות מ-3 מיליארד דולר ל-45 מיליארד דולר תוך שנה מצביעים על המגמה
מערכת ice |  5
בית מודפס בתלת-ממד (צילום יח"צ)
בתוך שנה אחת בלבד המשקיעים הגדולים של וול סטריט החליטו להוציא לפחות 45 מיליארד דולר על קניית בתים משפחתיים בארה"ב לצורכי השכרה לעומת 3 מיליארד בשנה קודמת. ההימור של ענקית ההשקעות בלקסטון שמושך אתו את כולם.
משבר הסאב-פריים של שנת 2008 הכריח את המשקיעים של וול סטריט לחפש אפיקי השקעה מניבים ויציבים ככל הניתן. בלקסטון החליטה לחשוב מחוץ לקופסה ולהשקיע ברכישת בתי משפחתיים לצורכי השכרה כאשר הרכישה הראשונה שלהם הייתה בית משפחתי באריזונה בעלות של 100 אלף דולר.

השנים חלפו ועל פי חברת המחקר גרין סטריט התשואה בשנים 2016-2021 של בתים משפחתיים הייתה הגבוהה ביותר – 21%. אפיקי השקעת נדל"ן קלאסיים יותר כדיור מוגן למבוגרים (7%), משרדים (5%), קניונים (-1%) ואפילו דירות (12%) הביאו לתשואות נמוכות הרבה יותר. בעשור האחרון שווי הבתים המשותפים אצל אותם המשקיעים הגיע ל-4.7 טריליון דולר.
המוסדות הגדולים אשר משקיעים בבתים המשותפים, אכן משקיעים בנכסים. חברת אינביטיישן הומס, בעלת הבית הגדולה בארה"ב, מצהירה כי היא מוציאה 39 אלף דולר עבור שיפוץ כל אחד מהבתים שהיא משכירה ואף משדרת את הבתים באמצעים טכנולוגיים.
שדרוג בתים אלה מביא עמם גם שוכרים בעלי הכנסה גבוהה יותר ומגפת הקורונה אף הקצינה תופעה זו ועל פי אינביטיישן הומס לדיירים שלה ישנה הכנסת משק בית שנתית של יותר מ-131 אלף דולר. מדובר על סכום שהינו כמעט פי שנתיים מההכנסה החציונית בארה"ב.
התופעה התפשטה גם לאירופה ומדינות כמו בריטניה, גרמניה, אירלנד, הולנד ואף במדינות סקדינביה בה נהוג לשכור את הבתים. הסיבות לצמיחה, כפי שמכירים בישראל, הסיכויים הנמוכים לרכוש בית מרווח באופן עצמאי וכן הרצון לחיות ברמת החיים הגבוהה ביותר במסגרת השכר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שוק ההון
    שמעון 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמאים ונוכלים
    סגור
  • 4.
    אתם מעתיקים וממחזרים כתבות מאתרים אחרים (ל"ת)
    דניאל 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נוכלים שקרנים
    סאם 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לאמין להשקעות בארצות הברית אני ומאות אנשים עבדו עלינו ולקחו לנו חסכון הפנסיה במאות אלפי דולרים מכרו לנו בתים לא קיימים
    סגור
  • 2.
    נוכלים שקרנים
    סאם 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לאמין להשקעות בארצות הברית אני ומאות אנשים עבדו עלינו ולקחו לנו חסכון הפנסיה במאות אלפי דולרים מכרו לנו בתים לא קיימים
    סגור
  • 1.
    ההבדל הוא
    גילי גיל 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בישראל התשואה על הנדל״ן היא 2-3% ובארה״ב כ 8%
    סגור