השוק

וול סטריט נופלת - וזה מגיע גם לכיס שלכם בישראל

כשוול סטריט מתעטשת, גם בישראל מצטננים. שבוע הבהלות שעבר על הבורסה האמריקאית לא משפיע רק במדינת הים, אלא מפיל גם את ההשקעות של הישראלים
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
כל שלושת המדדים הגדולים בוול סטריט סיימו ירידה של כ-1.5% לאחר סוף שבוע לא טוב במיוחד למסחר.
זו הייתה הירידה השבועית השלישית ברציפות עבור מדד S&P 500 ומדד הדאו ג'ונס, וכל שלושת המדדים, כולל ה-Nasdaq Composite, שירדו זה החודש השני ברציפות.
בתשעת החודשים הראשונים של 2022, וול סטריט ספגה שלוש ירידות רבעוניות רצופות, רצף ההפסדים הארוך ביותר של ה-S&P והנאסד"ק מאז המיתון הגדול והארוך ביותר של הדאו מזה שבע שנים.
ההפסדים של יום שישי מכסים שבוע של סערת שוק עולמית, שגרמה לכך שמניות ושוקי המטבע, שכבר נזעקו על ידי פחדי המיתון, צנחו עוד יותר על ידי דולר אמריקאי בשיא ערך של 20 שנה.

ואיפה אנחנו בכל הסיפור? מסתבר שחלק גדול מכספי הפנסיה והחסכונות של הישראלים נתון במניות באמריקה. הגופים המוסדיים, הלא הם חברות הביטוח ובתי ההשקעות, מנהלים מאות מיליארדי שקלים שזולגים באחוזים גבוהים לחו"ל, בין היתר כי הכמות העצומה של הכסף נשארת מיותרת בשוק הישראלי הקטן יחסית.
המקום המרכזי בו המוסדיים משקיעים הוא כמובן ארצות הברית, ומאחר שכן, כל נפילה בבורסות שם פירושו גם ירידה בחסכונות וההשקעות של מאות אלפי ישראלים.
קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה התרסקו. בבית ההשקעות מיטב אומרים היום כי הפחד חוזר לשווקים. זהו החודש הגרוע ביותר השנה לקופות הגמל עם תשואה ממוצעת שלילית של 4.0%, הגרועה ביותר מאז מרץ 2020 בעת התפרצות הקורונה בו ירדו הקופות בממוצע ב-8.9%.
הערכת בית ההשקעות מיטב היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו בספטמבר 2022 תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת שלילית של 4.0%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה שלילית של 3.7% לבין תשואה שלילית של 4.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה