השוק

כמה הפסדתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות באוגוסט?

תחזית ראשונה שנערכה בבית ההשקעות מיטב מגלה כי בחודש אוגוסט חזרו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להפסיד כסף; אז כמה אתם הפסדתם בחודש אוגוסט? כל הפרטים בפנים
ניצן כהן | 
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ממשיכות להפסיד (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
לאחר חודש אחד של רווחים חזרו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להפסיד כסף. מניתוח ראשוני שנערך בבית ההשקעות מיטב עולה כי ההפסד הממוצע באוגוסט בקופות והקרנות עמד על 1.2% וזה לא מעט בכלל.
הערכת מיטב היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו באוגוסט 2022 תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת שלילית של 1.2%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה שלילית של 0.7% לבין תשואה שלילית של 1.7%.
אבי ברקוביץ' ממיטב שערך את הבדיקה הזו אומר כי בחודש אוגוסט נרשמו ירידות שערים בשוקי המניות בעולם, באיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בישראל, וכל אלה פעלו כגורם שלילי לתשואות הקופות. מנגד, עליות השערים בשוקי המניות בארץ מיתנו את התשואות השליליות.
בקרנות הפנסיה, התשואות השליליות הינן נמוכות בהרבה תודות לרכיב של 30% אג"ח מיועדות שהניב תשואה "אוטומטית" של כ-0.45%  תודות למדד יולי הגבוה והתשואה השוטפת.
בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה חיובית נאה במרבית המדדים: מדד ת"א 35 עלה ב-3.4%, מדד ת"א 125 עלה ב-3%, מדד ת"א 90 עלה בשיעור של 2.0%, ומדד יתר 60 ירד בשיעור של כ-2%.
לעומת זאת, שוקי המניות בעולם הציגו מגמה שלילית. בארה"ב: ירידות שערים כאשר מדד הדאו ירד ב-4.1%, מדד ה-S&P ירד ב-4.2% ואילו מדד הנאסד"ק ירד בשיעור של 4.6%.
גם באירופה נרשמה מגמה שלילית: ה-DAX הגרמני ירד ב-3.4%, ה-CAC הצרפתי ירד ב-5.0% וה-Eurostoxx 50 ירד ב-5.2%. לעומת זאת, מדד הניקיי ביפן עלה בשיעור של 1%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים נותר ללא שינוי. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.
באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה שלילית. מדד התל בונד 20, מדד התל בונד 40 ומדד התל בונד 60 ירדו ב-1.5%, 0.9% ו-1.2% בהתאמה. איגרות החוב הלא מדורגות ירדו בשיעור של 0.2%. מדד אג"ח קונצרני כללי ירד ב-0.9%. מדד איגרות החוב הממשלתיות ירד ב-1.9%, כאשר איגרות החוב הצמודות למדד ירדו ב-1.9%, ואילו איגרות החוב השקליות ירדו ב-2.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה