השוק

ענקית המסחר האלקטרוני ששווה 89 מיליארד דולר בצמיחה איטית

ענקית האי-קומרס הסינית JD.com מציגה את הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר שרשמה עד כה. ההכנסות עלו ב-5.4% ברבעון השני, מה שסימן את הצמיחה האיטית ביותר של הענקית הסינית בהשוואה לרבעון זה בשנים קודמות
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
ענקית האי-קומרס הסינית JD.com ניצחה את התחזיות בשורה העליונה ובזו התחתונה ברבעון השני השנה, אך רשמה את הצמיחה האיטית ביותר בהכנסות בהשוואה לשנים קודמות. החברה היא הקורבן האחרון של ההאטה כלכלית בסין, שנגרמה כתוצאה מהתפשטות הקורונה בסין. עם זאת, החברה קיבלה דחיפה מרווחיות טובה יותר בחטיבת הקמעונאות והלוגיסטיקה העיקרית שלה, בסיוע פסטיבל הקניות השנתי "618" שמתקיים בסין ביוני.
אלה הישגיה של JD.com ברבעון השני, לעומת תחזיות הקונצנזוס של Refinitiv:
● הכנסות: 267.6 מיליארד יואן סיני (40 מיליארד דולר) לעומת 262.3 מיליארד יואן בתחזית, עלייה של 5.4% משנה שעברה.
● רווח נקי המיוחס לבעלי מניות רגילים: 4.4 מיליארד יואן סיני לעומת צפי רווח של 1.36 מיליארד יואן.
● מניית JD עלתה ביותר מ-4% בארה"ב.
● חטיבת הלוגיסטיקה של JD ראתה עלייה של 20% בהכנסות ברבעון השני ל-31.2 מיליארד יואן.
במהלך הרבעון השני (אפריל עד יוני כולל), בסין היתה התעוררות מחודשת של נגיף הקוביד-19, שהובילה לנעילה וסגרים בערים גדולות ברחבי המדינה, כולל המעצמה הפיננסית של שנגחאי, כאשר הרשויות ניסו להכיל את ההתפרצות הקשה ביותר של הנגיף מאז ההתפשטות הראשונית ב-2020. כלכלת סין צמחה רק ב-0.4% בהשוואה לשנה ברבעון השני. בנקי השקעות חתכו את תחזית הצמיחה לשנה כולה עבור הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
JD.com היא לא חברת הטכנולוגיה הסינית היחידה שסובלת מנפילה מההאטה הכלכלית. החודש, מתחרת המסחר האלקטרוני עליבאבא דיווחה לראשונה על הכנסות קבועות ברבעון יוני, בעוד ענקית המשחקים והמדיה החברתית Tencent דיווחה על ירידה ראשונה בהכנסותיה. Tencent ועליבאבא קיצצו בהוצאות והקטינו את מספר העובדים כאשר ההכנסות מואטות על מנת להגדיל את הרווחים ברבעונים הקרובים, כאשר התמקדות דומה מוצגת גם מ-JD.com.
"אנו שמחים לפרסם צמיחה בשורה העליונה למרות התקופה המאתגרת שעברה על הענף, כמו גם רווחיות ותזרים מזומנים בריאים", אמרה סנדי שו, מנהלת הכספים הראשית של JD.com בהודעה לעיתונות, "הדגש שלנו על משמעת פיננסית ויעילות תפעולית אפשרו לנו לחזור לבעלי המניות בצורה של רכישה חוזרת של מניות כמו גם דיבידנד מיוחד במזומן שהונפקו במהלך הרבעון. נמשיך להתמקד ביצירת תשואות חזקות לבעלי המניות תוך שמירה על המחויבות שלנו להשקעה לטווח ארוך".
פלח הקמעונאות של JD.com מהווה את רוב ההכנסות שלה. החטיבה הכניסה הכנסות של 241.5 מיליארד יואן ברבעון השני, עלייה של כמעט 4% משנה לשנה. הרווח התפעולי של העסק הקמעונאי עלה ב-36% בהשוואה לשנה ל-8.17 מיליארד יואן. לכך סייע פסטיבל הקניות 618 בסין. זה מתרחש על פני תקופה של שבועיים בערך ביוני וענקיות המסחר האלקטרוני של סין מציעות הנחות ענק על מספר סחורות. JD.com דיווחה ביוני שהיקף העסקאות הכולל ברחבי הפלטפורמה שלה במהלך תקופת הקידום הסתכם ב-379.3 מיליארד יואן. זה לא מתורגם ישירות להכנסות אבל זה מביא משתמשים לאפליקציית הקניות של JD.
JD שונה מעליבאבא בכך שיש לה יותר מלאי משלה. היא גם התמקדה רבות ביכולות לוגיסטיקה ואחסנה המאפשרות לה להביא מוצרים למשתמשים באותו היום או למחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה