השוק

החברה הישראלית שנרכשה על ידי אינטל מרוויחה מהמשבר

חברת השבבים הישראלית שנרכשה על ידי אינטל לפני חצי שנה סוגרת עוד רבעון מוצלח בחסות המשבר בתעשייה, שמאפשר לה להעלות מחירים ולהגדיל את הרווחים

יאיר מור | 
טאואר שבבים (צילום ויקיפדיה)
דו"ח חברת השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור לרבעון השני של 2022, שנחשף אמש, מעיד על ניצול חכם של המשבר בשוק השבבים כדי להגדיל את הרווחים.
החברה דיווחה על הכנסות בגובה 426 מיליון דולר בחודשים אפריל עד יוני – עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-1.2% לעומת הרבעון הקודם. זהו הרבעון העשירי ברצף בו רושמת החברה עלייה בהכנסות; הרווח התפעולי עלה בכמעט 110% (כלומר יותר מפי שניים) לעומת השנה שעברה ו-13% לעומת הרבעון הקודם, ל-71 מיליון דולר; הרווח הנקי עלה ב-88% בשנה ל-58 מיליון דולר; והרווח למניה עמד על 53 סנט.
החברה ציינה בדוח כי שולי הרווח שלה עלו לעומת רבעונים קודמים, כאשר הרווח הגולמי עלה ב-52% בשנה וכ-7% לעומת הרבעון הקודם ל-112 מיליון דולר, ושיעור הרווח מתוך ההכנסות עלה מ-20.4% לפני שנה ו-24.8% ברבעון הקודם ל-26.4% ברבעון השני. הנתונים מצביעים על כך שהחברה הרוויחה מהמשבר העולמי בתעשיית השבבים, שמוביל למצוקה ומחסור ומאפשר ליצרניות להעלות מחירים בהדרגה, מה שמאפשר להן להרוויח יותר כסף גם כאשר כמות השבבים הנמכרת קטנה בעקבות קשיים בייצור או בשרשרת האספקה.
כזכור, בתחילת השנה חתמה טאואר על עסקה במסגרתה תירכש על ידי ענקית השבבים האמריקאית אינטל תמורת סכום של כ-5.4 מיליארד דולר. זאת כחלק מהאסטרטגיה של המנכ"ל, פטריק ("פט") גלסינגר, שמנסה להפוך את אינטל מחברה המייצרת שבבים בתכנון עצמי לחברה המציעה במקביל גם לחברות אחרות המתכננות שבבים אך אין להן מפעלים משלהן שירותי ייצור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה