השוק

מאסק ובזוס בצרות: עשירי העולם איבדו סכום עתק

50 האנשים העשירים ביותר הפסידו יותר מחצי טריליון דולר השנה, הונם של אילון מאסק, ג'ף בזוס, ביל גייטס ואחרים, נפגע כאשר שוק המניות שוב חווה טלטלות
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנארד ארנו (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, ויקיפדיה, freepik)
עד כמה השנה האחרונה הייתה קשה לכולם? 50 האנשים העשירים ביותר בעולם הפסידו השנה יותר מחצי טריליון דולר על הנייר, אובדן עושר מדהים שעולה על התוצר המקומי הגולמי של שוודיה והוא גדול משווי השוק של כל החברות פרט לשש במדד S&P 500 .
ל-50 האנשים העשירים ביותר, הכוללים את אילון מאסק, ג'ף בזוס, ביל גייטס ווורן באפט, שווי נטו של 563 מיליארד דולר התנדף השנה עד ה-22 במאי, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.
מאסק, האיש העשיר בעולם שהשהה זמנית את רכישת טוויטר בסכום עתק של 44 מיליארד דולר, הפסיד 69.1 מיליארד דולר - הכי הרבה מבין החברים ברשימה. כעת יש לו שווי נקי של 201 מיליארד דולר "בלבד".
בזוס, האיש השני בעושרו, התפטר מתפקיד המנכ"ל של אמזון בשנה שעברה כדי להתמקד בחברת נסיעות החלל שלו Blue Origin. הוא ראה את השווי הנקי שלו יורד ב-61.1 מיליארד דולר. הונו מוערך כעת ב-131 מיליארד דולר בסך הכל.
 
השווי הנקי של ברנאר ארנו הוא 123 מיליארד דולר. המיליארדר הצרפתי, האיש השלישי בעושרו בעולם מתוקף תפקידו כמנכ"ל LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, ראה את עושרו יורד ב-52.2 מיליארד דולר השנה.
גייטס, שעזב את מיקרוסופט כדי להיות פילנתרופ במשרה מלאה, שווה 116 מיליארד דולר. מאז תחילת 2022, השווי הנקי שלו נשחק ב-21.7 מיליארד דולר. וורן באפט, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי, הוא אחד המיליארדרים הבודדים שראו את השווי הנקי שלו גדל השנה. הונו של באפט מוערך ב-110 מיליארד דולר - 1.2 מיליארד דולר יותר ממה שהיה בתחילת 2022. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ראה את הונו מתכווץ ב-54.1 מיליארד דולר. כעת הוא שווה כ-71.4 מיליארד דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה