השוק

המשקיעים בוול סטריט איבדו 3 טריליון דולר ביום אחד

המסחר בניו יורק מתנהל בירידות שערים חדות; המשקיעים ממתינים להודעת הפדרל ריזרב מחר; קרן המטבע חותכת את תחזיות הצמיחה לכלכלה העולמית; המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ועוד היד נטוייה
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום Pixabay)
3 טריליון דולר איבדו המשקיעים בוול סטריט אתמול. נראה כרגע שחודש ינואר 2022 ירשם בתולדות ההיסטוריה של וול סטריט כאחד מהחודשים הקשים של שוק המניות ויש לכך סיבות, הרבה סיבות שחברו כולן יחד והן מערערות את הביטחון העצמי של המשקיעים שמצטיידים במזומנים.
נסביר לרגע את צירוף הנסיבות שמערער את היציבות בבורסות: הדו"חות הכספיים שהתפרסמו עד עכשיו היו לא טובים או לפחות החמיצו את התחזיות המוקדמות שעל בסיסן מקבלים המשקיעים החלטות. כך למשל אם הנחת העבודה הייתה ש-JP מורגן יציג רווחיות גבוהה, התימחור של המניה היה בהתאם ומאחר והדו"חות של הבנק היו לא טובים ביחס להערכות המוקדמות - צריך לבצע התאמה למחיר וזה אומר מכירה של חלק מההחזקות.

הנתון השני שהוא חשוב מהדוחות הכספיים - משבר האומיקרון. הממשלות מנסות בכל תוקף להחזיר את הציבור לשגרה, אבל הציבור חושש מפני הידבקות בווריאנט שאמנם הדיווחים עליו שהתסמינים שלו פחותים מאלה של הדלתא אבל אף אחד לא רוצה לנסות את זה ולכן, חלק משמעותי באוכלוסייה מעדיף להימנע מהתקהלויות או להסתובב באופן חופש במרכזי הקניות וזה פוגע בצריכה הפרטית שהיא המנוע החשוב ביותר של הצמיחה בעולם המערבי.
הנתון השלישי ואולי החשוב מכל הוא הכוונות של הפדרל ריזרב להתחיל לגמול את העולם מדולרים בחינם. כלומר להתחיל לצמצם את המאזן האיימתני שלו שעוד כרגע על 9 טריליון דולר, להעלות ריבית וכל זאת כדי להילחם באינפלציה שמרימה ראש וכבר נעה סביב רמה שנתית של 7% בארה"ב וזה לא פחות מדרמטי.
נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא המתיחות בין רוסיה לאוקראינה שעלולה בתרחיש קיצון לגרור להתנגשות, גם אם לא צבאית בין המערב לרוסיה וזה רע לכולם, בטח בזמן מגיפה, גמילה מכסף זול וכן הלאה.
אז אם מתכללים את האירועים האחרונים ואת רמת חוסר הוודאות שנמצאת כרגע ברמה גבוהה מאוד, הרי שאנחנו מדברים על מצב שהמשקיעים מעדיפים את הכסף במזומן בכיס ולא באפיקים מסוכנים כמו ענף ההייטק שגייס (והייתה שם נציגות ישראלית מכובדת) סכומי עתק לפי שוויים מופרכים ומכיוון שהסקטור הזה רגיש מאוד לריבית - הוא גם חוטף הכי חזק כרגע.
לא כדאי להיכנס לסיפורים על מניות ספציפיות מאחר והמכירות הן לכל אורך השדרה ולמעשה 6,212 מניות בבורסה בניו יורק יורדות כשרק 1,138 מניות עולות ו-247 מניות נסחרות ללא שינוי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה