רכב
מהפכה בחניות כחול-לבן בתל אביב: זה מה שיקרה מה-1.1.2025
עיריית תל אביב-יפו נערכת לשינוי מדיניות החניה בכחול לבן עם החלפת תמרורים ברחבי העיר, הכפלת אזורי החניה וגביית תשלום בכחול-לבן מחוץ לאזור החניה, הגבלת תווי החניה למשק בית, אגרה שנתית על תו חניה שני
החל בינואר 2025 ייכנס לתוקפו עדכון מדיניות החניה בכחול לבן. כזכור, עדכנה עיריית תל אביב-יפו את מדיניות החניה בכחול לבן ובחניונים העירוניים, זאת במטרה להביא לשיפור הנגישות בעיר ובתוכה, וכחלק מחזון התחבורה ליצירת מגוון של אמצעי תחבורה והתניידות חלופיים לרכב פרטי. עדכון המדיניות נכלל בתיקון לחוק העזר העמדת רכב וחנייתו והוא אושר על ידי הנהלת ומועצת העירייה וקיבל את אישורם של שרת התחבורה ושר הפנים.
כאמור, כניסת עדכון המדיניות וחוק העזר לתוקף בינואר 2025. החלפת התמרורים ברחבי העיר תחל ב-1 בדצמבר ותימשך גם במהלך חודש ינואר. ב-19 בינואר יחולו אזורי החניה החדשים ותחל גביית אגרת החניה ברחוב מבעלי תו חניה שחונים מחוץ לאזור החניה שלהם, בשעות שמופיעות בתמרור.
העדכון מגיע בעקבות איסור שהמדינה הטילה, במסגרת חוק ההסדרים של 2021 על רשויות מקומיות אשר בתחומן יותר מ- 40,000 תושבים, לפטור תושבים מתשלום אגרת חניה, אלא אם מדובר באזור החניה שלהם, שבו הם מתגוררים. בנוסף, החוק מגביל את ההנחה שאפשר לתת לתושבים בתעריף החניה עד 30% פחות מהתעריף למי שאינו תושב. לצד החובות בחוק, קבעה העירייה כמה פעולות משלימות, למימוש אופטימלי של המהלך לטובת תושבות ותושבי העיר. על אף שהמדינה החליטה לדחות את מועד היישום כדי לתת זמן היערכות נוסף לרשויות שזקוקות לכך, שרת התחבורה ושר הפנים אישרו את חוק העזר שהגישה עיריית תל אביב יפו, מתוך הבנה שהיישום שלו הוא אכן כורח המציאות בעיר.
אז מה כולל העדכון?
מספר אזורי החניה בעיר יוכפל. נכון להיום קיימים 7 אזורי חניה (5 אזורים ו- 2 תתי אזורים) ואלה ישונו ל-14 אזורים. דהיינו, לכל תו יהיו 13 אזורים שבהם חניה בכחול לבן תהיה בתשלום. החל בינואר 2025, עם השלמת החלפת התמרורים, יידרשו גם תושבי ותושבות העיר המחזיקים תו חניה לשלם עבור חניית רחוב שאינה באזור מגוריהם. לתושבים בעלי תו חניה, שחונים מחוץ לאזור החניה שלהם תינתן ההנחה: 30% מתעריף מבקר, והם ישלמו 8.68 שקל במקום 12.40 שקל לשעה במרכז העיר; ו-4.90 שקל במקום 7 שקל מחוץ למרכז העיר. מספר תווי החניה לכל משק בית יוגבל לשניים. הראשון בחינם, השני בתשלום. החל באפריל 2025 תיגבה אגרה שנתית מתחדשת של 500 שקל על כל תו חניה שני.
מספר אזורי החניה בעיר יוכפל. נכון להיום קיימים 7 אזורי חניה (5 אזורים ו- 2 תתי אזורים) ואלה ישונו ל-14 אזורים. דהיינו, לכל תו יהיו 13 אזורים שבהם חניה בכחול לבן תהיה בתשלום. החל בינואר 2025, עם השלמת החלפת התמרורים, יידרשו גם תושבי ותושבות העיר המחזיקים תו חניה לשלם עבור חניית רחוב שאינה באזור מגוריהם. לתושבים בעלי תו חניה, שחונים מחוץ לאזור החניה שלהם תינתן ההנחה: 30% מתעריף מבקר, והם ישלמו 8.68 שקל במקום 12.40 שקל לשעה במרכז העיר; ו-4.90 שקל במקום 7 שקל מחוץ למרכז העיר. מספר תווי החניה לכל משק בית יוגבל לשניים. הראשון בחינם, השני בתשלום. החל באפריל 2025 תיגבה אגרה שנתית מתחדשת של 500 שקל על כל תו חניה שני.
עוד ב-
למה עדכון המדיניות נחוץ?
החניה הציבורית בעיר שמצטופפת במהירות הייתה תמיד, ועדיין נשארת, משאב שבמחסור. במצב כיום, בו החניה ברחוב ניתנת בחינם לכל תושבי העיר ללא הגבלה, ישנם פערים גבוהים בין היצע לביקוש, בעיקר באזורים הפופולריים. בנוסף לכך, המצב מעודד נסיעות קצרות בתוך העיר ברכב פרטי, שבחלקן יכולות להיות מוחלפות ברכיבה, נסיעה באוטובוס או הליכה ברגל וקיום משקי בית שיש בהם 3 תווי חניה – ואף הרבה יותר מכך. כך יורדים משמעותית התחלופה של החניה ברחוב, והיצע החניה הפנוי לתושבי האזור. התוצאה היא מסעות חיפוש ארוכים של חניה ברחובות העיר, הראשיים והקטנים כאחד, שיוצרים עומסי תנועה מיותרים ופליטות של מזהמים לאוויר.
החניה הציבורית בעיר שמצטופפת במהירות הייתה תמיד, ועדיין נשארת, משאב שבמחסור. במצב כיום, בו החניה ברחוב ניתנת בחינם לכל תושבי העיר ללא הגבלה, ישנם פערים גבוהים בין היצע לביקוש, בעיקר באזורים הפופולריים. בנוסף לכך, המצב מעודד נסיעות קצרות בתוך העיר ברכב פרטי, שבחלקן יכולות להיות מוחלפות ברכיבה, נסיעה באוטובוס או הליכה ברגל וקיום משקי בית שיש בהם 3 תווי חניה – ואף הרבה יותר מכך. כך יורדים משמעותית התחלופה של החניה ברחוב, והיצע החניה הפנוי לתושבי האזור. התוצאה היא מסעות חיפוש ארוכים של חניה ברחובות העיר, הראשיים והקטנים כאחד, שיוצרים עומסי תנועה מיותרים ופליטות של מזהמים לאוויר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה