השוק

מאסק חושף: אלו השותפים הסודיים לרכישת טוויטר

המיליארדר חשף במסמך חדש שהגיש רשימה של 18 גופים הסכימו לסייע לו ברכישת הרשת החברתית, כך שלא יצטרך לשלם עליה בעצמו
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
עולים על העגלה: כמה מהמשקיעים הגדולים בעולם התחייבו "לתרום" מיליונים רבים של דולרים לאילון מאסק כדי לסייע לו ברכישת הרשת החברתית טוויטר, כך עולה ממסמך שהוגש אתמול על ידי החברה בשם בעליה הטרי לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC).
לפי המסמך, לא פחות מ-18 ישויות חתמו על הסכמים למימון חלקים מהסכום האדיר שהתחייב מאסק לשלם תמורת טוויטר, שעמד כזכור על 44 מיליארד דולר. ה"תורם" הגדול ביותר הוא אדם בודד – מייסד אורקל לארי אליסון, שהתחייב להשקיע סכום של מיליארד דולר ביוזמה. במקום השני נמצאת קרן ההון סיקון סקויה קפיטל; שהתחייבה לסכום של 800 מיליון דולר; במקום השלישי קרן VyCapital מדובאי, שהתחייבה ל-700 מיליון דולר; במקום הרביעי שם מפתיע מאוד – בורסת הקריפטו המובילה ביננס, שתשקיע ברכישת טוויטר חצי מיליארד דולר; ובמקום החמישי קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ שתיתן 400 מיליון דולר.
במקביל, לפי אותו מסמך, הנסיך הסעודי אל-וואליד בן-טלאל בין עבדול-עזיז אל-סעוד ביקש לרכוש כ-35 מיליון מניות של הרשת החברתית באותו מחיר שישלם מאסק על כל יתר המניות, כדי להישאר אחד מבעלי החברה. מחיר כלל המניות שביקש לרכוש הוא כ-1.9 מיליארד דולר.
סך כל ההשקעות שלהן התחייבו 18 האנשים והגופים שמנויים במסמך הוא כ-5.25 מיליארד דולר, ובתוספת ההשקעה הנפרדת של הנסיך הסעודי מדובר בכ-7.14 מיליארד דולר. משמעות הדבר היא שאילון מאסק כבר לא יצטרך לקחת הלוואות בגובה 12.5 מיליארד דולר כדי לממן את הרכישה, כפי שנכתב במסמכים שצורפו להסכם הרכישה, אלא 6.25 מיליארד דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה