השוק

פימי תפצל את אמת מיחשוב לשתי חברות שייסחרו בבורסה

הפיצול יהיה של פעילות ה-OEM מפעילות ה-IT כשהפעילות שתפוצל תונפק בבורסה ותציף ערך באמת מחשוב; מניית אמת עולה בכ-2% ומשלימה ראלי של 14% מתחילת החודש
ניצן כהן |  1
ישי דוידי (צילום יונתן בלום)
קרן פימי שמנוהלת על ידי אנשים העסקים ישי דוידי וגילון בק, תפעל לפיצול אמת מיחשוב לשתי חברות נפרדות. לאחר הפיצול תהיינה שתי חברות שאחת תעסוק בפעילות ה-IT והשניה תתרכז בפעילות ה-OEM, כלומר פעילות הרישוי והטמעת מערכות מיחשוב בארגונים.
יש לציין כי פיצול חברה לשתי חברות הוא מנגנון מקובל ליצירת ערך בקרב קרנות השקעה מסוגן של קרן פימי. פימי עצמה עשתה כבר מהלך דומה בשנת 2019 אז פיצלה את פעילות מיחשוב החניונים מיוניטרוניקס וחילקה את המניות שלה כדיבידנד בעין לבעלי המניות ביוניטרוניקס. 

באופן עקרוני עסקי הליבה של אמת מיחשוב מתמקדים בשירותי IT ובשירותי תוכנה כששירותי התוכנה הן פעילות שהולכת וצוברת תאוצה בעוד פעילות ה-IT שומרת על יציבות. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צמחה פעילות ה-IT בשיעור צנוע של 1.5% בלבד וההכנסות מהפעילות הזו הסתכמו בכ-590 מיליון שקל בעוד פעילות ה-OEM צמחה בקצב דו-ספרתי מרשים וההכנסות מהפעילות הזו הסתכמו ב-466 מיליון שקל.
פיצול שתי הפעילויות מצריך שורה של אישורים רגולטוריים כמו רשות המסים וכיוב' אך דירקטוריון אמת כתב בהחלטה לבחינת המהלך כי מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להפריד בין שתי פעילויות שהן שונות במהותן אחת מהשניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדי שהאקרים לא יפרצו גם לכם
    אורי רפאל 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט קונים אנטי וירוס טוב ושלום על ישראל: https://store.eset.co.il/h-mypc
    סגור