השוק

מנכל"ית מרס ישראל: על חשיבות הגיוון בתעסוקה ושינוי אמיתי עבור נשים

העולם שאנו רוצים מחר מתחיל בדרך בה אנו עושים עסקים היום. חברות שיפנימו את עקרונות ההכלה והגיוון במקום התעסוקה היום, ייהנו משגשוג עסקי בעתיד | טור דעה של רוית קלוד, מנכ"לית מרס ריגלי ישראל
מערכת ice | 
רוית קלוד (צילום סיון פרג)
קיימות ועולם בר-קיימא הפכו למושגים טרנדים בשנים האחרונות, בעיקר בעקבות משבר הקורונה שחייב אותנו לבדוק מחדש את מקומו של האדם מול הטבע והסביבה.
אבל מה המשמעות העמוקה והרחבה יותר של קיימות? אני מאמינה כי קיימות אינה רק שמירה על כדור הארץ, אלא הפיכת הכדור היחיד שיש לנו  למקום בר-קיימא לכל גווני האוכלוסייה בלי הבדלי דת, גזע ומין. אני סבורה שהעולם יהיה מקום טוב יותר כאשר כולם, נשים וגברים, יוכלו למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, מבלי שיתויגו על ידי המגדר שלהם. מהמקום הזה, כמנכ"לית מרס ריגלי ישראל, אני מתחברת מאוד לסולם הערכים של חברת מרס, כחברה גלובאלית בבעלות משפחתית שמונחית על ידי עקרונות של גיוון והכלה.
חברת מרס (בעלת המותגים M&M, סניקרס, טוויקס, מסטיק אורביט, מותגי מזון לבע"ח כמו פדיגריי, וויסקס ועוד.) מושתתת ומונחית על ידי חמישה עקרונות מרכזיים: איכות, אחריות, הדדיות, יעילות וחופש. השנה אנו חוגגים 100 שנה להיווסדה של החברה, אשר סוד הצלחתה טמון בכך שהיא פועלת לאור העקרונות הללו, המעצבים את התרבות הארגונית הייחודית לה.
כמפעל גלובלי עם יותר מ -130,000 שותפים ב- 80 מדינות, נוצר גיוון טבעי בינינו, כאשר החוט המחבר הינו קידום העסק שלנו ויצירת מחר טוב יותר עבור כולנו. גיוון והכלה אינן רק סיסמאות עבורנו, זו מדיניות שקובעת את הגישה שלנו בכל תחום שהוא, בין אם בתהליכי הגיוס וההכשרה של העמיתים בחברה, בין אם בבחירת הספקים והשותפים שלנו ובין אם בעיקרון "השמעת הקול" וזרימה חופשית של דעות של כלל העמיתים בארגון.
שינוי אמיתי עבור נשים
שנת הקורונה היתה שנה לא קלה, במיוחד עבור הנשים. עוד לפני משבר מגיפת הקורונה  האו"ם העריך שייקח יותר ממאה שנים כדי לסגור את פער ההזדמנויות המגדריות. כעת, המגיפה עצרה את התקדמות השוויון בין המינים והחזירה את המצב 25 שנה לאחור. בישראל משבר הקורונה השפיע גם על הפער בין שיעורי התעסוקה של נשים וגברים. עם תחילת המשבר והטלת ההגבלות הנרחבות בסגר הראשון, נשים הוצאו לחלת ופוטרו בשיעורים גבוהים מגברים, ובחודש אפריל הגיע הפער המגדרי בשיעור האבטלה המותאם לשיא של 11%. 
אנו רואים את השוויון המגדרי בתעסוקה כאחת המטרות העיקריות והחשובות.  שנה שעברה השקנו במרס את ה"פלטפורמה למימוש הפוטנציאל המלא שלנו", המבטאת ומיישמת ​​את מחויבויותינו לתמוך בנשים במקום העבודה ובקהילות השונות. כחלק מתוכנית זו השקנו בפברואר קמפיין גלובאלי #HereToBeHeard, שנועד ליצור שינוי אמיתי לנשים מכל שכבות האוכלוסייה. הקמפיין מבקש מנשים ברחבי העולם להשמיע את קולן בתשובה לשאלה: "מה צריך לשנות כדי שיותר נשים תוכלנה למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן" ובקיץ הקרוב, בשותפות עם אוניברסיטת אוקספורד, נפיק דו"ח המנתח את התגובות וקורא לפעולה.
כיום נשים מייצגות כ-50% משדרת ההנהלה העולמית של מרס ובצוותי ההנהלה העסקית ישנו איזון של 43% בין המינים והתחייבות ברורה לפעול למאזן מלא בכל התאגיד העולמי. אנו מיישמים זאת גם במטה החברה בישראל המעסיק כ-60 עובדים. מעבר לעובדה שאני כאישה עובדת כמנכ"לית החברה, יש לנו מאזן של 50% נשים וגברים בתפקידים בכירים. בחברה עובדים 59% גברים לצד 41% נשים. בתפקידי מכירות 75% גברים ו 25%  נשים. בתפקידי כספים נמצא 80% נשים 20% גברים. בתפקידי שרשרת אספקה 40% גברים 60% נשים.
 
מנהיגות כוללנית
מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת דלויט, מצא כי בחברות המנהלות תרבות מכילה ומגוונת ישנו סיכוי כפול לעמוד ביעדים פיננסיים, סיכוי גבוה פי 3 לביצועים גבוהים, סיכוי גבוה פי 6 להיות חדשני וזריז בתגובות וסיכוי גבוה פי 8 להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. המחקר גם מצא כי "מנהלים כוללניים", המקדמים ומברכים שוני בין העמיתים, הובילו לעלייה של 70% בתחושות ההגינות, הכבוד, הערך והשייכות מצד הצוותים שלהם, אשר הובילו לעלייה של 17% בביצועי הקבוצה, של 20% באיכות קבלת ההחלטות ועלייה של כ-30% בשיתוף הפעולה הציוותי.
כשאני מסתכלת על הצוות שלי, אני רואה שהם באים מרקע פונקציונלי, חווייתי ולאומי שונה, אך מחזיקים בעולם ערכים דומה של שותפות, גיוון והכלה. כך מגיעה הפרספקטיבה ממקומות לא צפויים ומחזקת את הצוותים בשילוב של מגוון רחב של מחשבה וניסיון.
היום, מספר חודשים לתוך 2021, אנו עומדים בפני אתגרים המחייבים אותנו לפעול הן ברמה העסקית והן ברמה האישית למען מחר טוב יותר ולחשוב על המורשת שלנו לדורות הבאים. אנו יודעים שכדי לטפח מקום עבודה חדשני ומסביר פנים, עלינו להקיף את עצמנו בפרספקטיבות מגוונות. חברות המבינות כי תכונות של הכללה וגיוון מטיבות עם העובדים, הלקוחות, הקהילה, והחברה כולה, הן גם המבינות שהן טובות לעסקים והן אלו שתצלחנה בטווח הרחוק והמשמעותי לאורך זמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה