השוק

הרפורמה בחברת החשמל עולה מדרגה: חברת ניהול המערכת קיבלה לראשונה דירוג אשראי

חברת התכנון עוסקת בתכנון וניהול מערכת החשמל של ישראל; על פי הרפורמה בעתיד הקרוב כבר ניתן יהיה לרכוש חשמל מספקים שונים ולא רק מחברת החשמל
ניצן כהן |  1
חברת החשמל סופה סערה (צילום דוברות חברת החשמל)
הרפורמה בחברת החשמל עולה מדרגה. חברת ניהול המערכת קיבלה לראשונה דירוג אשראי מחברה מעלות דירוג Aa ישראלי, דירוג שנחשב גבוה. חברת התכנון אינה מתכוונת בשלב זה לגייס כסף בשוק ההון אך היא נדרשת לדירוג כדי שתוכל לעמוד מול ספקים וכד'.
חברת הניהול היא זו שלמעשה מתכננת את משק החשמל הישראלי. כך למשל היא אמורה לוודא שיש מספיק תחנות כוח שמסוגלות לספק את החשמל לישראל ולעמוד בתיקנה הבינלאומית לרבות מעבר לייצור 30% מהחשמל מאנרגיה ירוקה.
חלק מהעבודה של חברת הניהול הוא למעשה היערכות לכניסה של הרכב החשמלי לישראל. היא אמורה להיות זו שמבצעת את ההערכות עד כמה כלי הרכב המונעים באמצעות חשמל ייכנסו באמת לישראל, מה תהיה תצרוכת החשמל שלהן ובאיזה שעות הן יתחברו לרשת להטעין את המערכת ולאחר ייצור התובנות האלה, החברה אמורה לדאוג שמערכת ייצור והולכת החשמל תהיה מסוגלת לספק את החשמל הזה לציבור.
כאן המקום להזכיר שבאופן עקרוני הרפורמה בחברת החשמל כוללת פיצול החברה לשלושה מקטעים: הייצור, ההולכה וההספקה ללקוח.
שלב הייצור נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים כך שכבר רואים לא מעט תחנות כוח פרטיות שהוקמו ומייצרות חשמל באמצעים שונים כמו גז טבעי, אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח וכד'. השלב השני הוא שלב ההולכה שזה למעשה עמודי החשמל של חברת החשמל והשלב השלישי הוא השלב הצרכני והוא מכירת חשמל לכל בית כך שבאופן תיאורטי ניתן יהיה לקנות חשמל לא רק מחברת החשמל שאנחנו מכירים אלא גם מחברות פרטיות שיוקמו לצורך כך והתחרות תהיה על חשבון חשמל נמוך יותר, יציבות הרשת וכד' בדומה לשירותי האינטרנט שניתן לרכוש מהוט, בזק, פרטנר, סלקום וכד'.
חברת התיכנון אמורה לתכלל את השלבים האלה ולדאוג שכל הרכיבים שמרכיבים את הפאזל הזה יכולים לעמוד בדרישות ולספק את הדרישה של הלקוח, לייצר מספיק חשמל, להוליך אותו ולהעביר אותו ללקוח עד עמדת הקצה, כלומר הבית או החניה כדי להטעין את הרכב החשמלי.
יורם כהן, מנכ"ל חברת ניהול המערכת: "מדובר בהבעת אמון בחברה ובמבנה ההון שלה. בשנה האחרונה עסקה החברה בבניית מודל הסיכונים, בגיבוש מבנה ההון של החברה, ולאחרונה החלה הזרמת ההון לחברה. הממשלה, בראשותו של שר האנרגיה, המערכת הפיננסית ומשק החשמל הבינו את הצורך בחברה יציבה וחזקה, תמכו בנו בשלבי ההקמה, והדירוג שהוענק לחברה משקף את האמון בחברה ובמבנה הפיננסי שלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העתיד לא נראה מזהיר
    קובי 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תחנות פרטיות ידאגו רק לרווחים שלהם לא לאיכות החשמל ולא לתשתיות. הסובלים העיקריים יהיו כמובן הלקוחות.
    סגור