השוק

התחזיות הכלכליות של 2020: הנה כמה שלא התגשמו

בשנה שעברה מגזין הביזנס אינסיידר פרסמו כמה תחזיות שילוו את השנה הזו: בין היתר, ציפו שהתשלום ללא מגע לא יצליח ושאמזון תפתח חנות מוצרים לאיסוף בארצות הברית, אך כאמור הדברים לא קרו בסופו של דבר
ארנולד נטייב | 
תשלום באמצעות הנייד (צילום pexels)
בשנה שעברה מגזין הביזנס אינסיידר פרסמו כמה תחזיות שילוו את שנת 2020, היום (שני), הם מציגים אילו תחזיות דווקא לא יצאו אל הפועל ומוכיחים כי הנבואה ניתנה לשוטים. בין היתר הם ציפו כי תשלום ללא מגע באמצעות כרטיסי אשראי או מכשירים סלולריים לא יצליחו והציגו מספר תחזיות שנוגעות לאמזון.
בתחילת שנת 2020, התחזית של המגזין הציגה כישלון חורץ לתשלום הקונטקט-לס, התשלום ללא מגע שנכנס לאחרונה לישראל, דרך המכשירים הסלולריים. אך ברגע שמגפת הקורונה החלה, ההערכות נזרקו לפח וכיום הדבר תפס תאוצה במדינות רבות בעולם, כאשר התחזית מתמקדת בארצות הברית. ההצלחה נובעת בעיקר מהצורך בלהימנע ממגע בעקבות החשש מהידבקות בנגיף הקורונה.
27% מהצרכנים בארה"ב השתמשו תמיד בתשלומים ללא מגע בחנויות בחודש אפריל וככל שהמגפה נמשכה, הציפייה היא שגם אחוז המשתמשים בשירות עלה.
הביזנס אינסיידר הפיחו תקוות שווא בקרב הקוראים, שאמזון תשיק השנה את השירות: תקנה עכשיו, תשלם אחר כך במועד שנוח לך, אך הדבר בסופו של דבר לא קרה. הצפי היה שככל שתעשיית תשלומי האשראי מתפתחת בעולם, אמזון יפעלו בנושא גם כן. על פי ההערכות, אמזון לא השיקו את המהלך, על רקע הזינוק במכירות השנה. עם זאת, באביב אמזון השיקו בהודו את Amazon Pay Later, והציעו לקונים תוכנית תשלום בריבית נמוכה למשך 12 חודשים.
תחזית נוספת שנוגעת באמזון ולא יצאה לפועל היא שהחברה תרכוש שטחי מסחר חדשים כדי לחזק את מעמדה ולהתחרות בענקיות הקמעונות וולמארט וטרגט, אך בסופו של דבר זה לא יצא אל הפועל. הצפי היה ששטחי המסחר ישמשו את אמזון לאיסוף עצמי של חבילות באותו היום, מצד הרוכשים. במקום זאת, ענקית המסחר האלקטרוני מתכננת לפתוח למעלה מאלף מחסנים קטנים ברחבי ארה"ב, מה שיעזור לה להגיע ללקוחות מהר יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה