השוק

החברה הישראלית בעסקת ענק בארה"ב: 3.4 מיליארד שקל

חברת האנרגיה דוראל מדווחת על התקדמות עסקית משמעותית בפרויקט אינדיאנה בארה"ב: הסכמי EPC בסך של כ-3.4 מיליארד שקל, שיפור PPA בסך של כ-700 מיליון שקל והסכם מימון 
מערכת ice |  1
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
קבוצת דוראל אנרגיה ממשיכה לצבור תאוצה במסגרת פרויקט הדגל שלה באינדיאנה בארה"ב, עם התקדמות משמעותית בשלושה תחומים מרכזיים.
ראשית הודיעה החברה, כי תאגידי הפרויקטים המוחזקים על-ידי חברת הבת האמריקאית, Doral LLC, התקשרו בהסכמי EPC (תכנון, הקמה ותחזוקה) בסך כולל של כ-3.4 מיליארד שקל עם חברה קבלנית מובילה, לביצוע עבודות ההקמה של פרויקטי אינדיאנה דרום, מרכז 1 ומרכז 2 שהספקם הכולל כ-1,100 מגה-וואט (DC). ההקמה תחל במהלך החציון הראשון של 2025. ל-Doral LLC ההון העצמי הדרוש להקמת הפרויקטים, בין היתר, בהתחשב בגיוס ההון האחרון של החברה, בסך 400 מיליון דולר, כחלק מעסקת APG שחתמה החברה זה לא מכבר.
שנית הודיעה החברה כי Doral LLC התקשרה בהסכם מימון אשר על פיו תועמד לתאגידי הפרויקטים אינדיאנה מרכז 1 ו-2 ואינדיאנה דרום, הלוואה לתקופת הקמת הפרויקטים בסך כולל של כ-730 מיליון שקל, לצד מסגרת ערבויות של עד כ-310 מיליון שקל, לצורך מימון הקמת הפרויקטים. עם התקדמות הפרויקטים, המימון צפוי להיות מוחלף במימון לטווח ארוך, לרבות הלוואות גישור שותף מס. 
בנוסף, דוראל דיווחה על שיפור בתנאי הסכם מכירת החשמל (PPA) לפרויקט אינדיאנה מרכז 1, שהספקו כ-360 מגה-וואט (DC), אשר צפוי להניב תוספת הכנסות של כ-700 מיליון שקל בסך הכל למשך תקופת ההסכם העומדת על 15 שנים, החל משלב ההפעלה המסחרית שצפוי בסוף שנת 2026. תקבולים אלו הינם בנוסף לרכיבי הכנסה משמעותיים אחרים הצפויים מהפרויקט, אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכם והן לאחריה. 
התקשרויות אלו, מצטרפות לאבן דרך משמעותית נוספת עליה דיווחה החברה לאחרונה, בדבר חתימת הסכם רכש פאנלים לפרויקטים אינדיאנה מרכז 1, מרכז 2 ודרום בהיקף כולל של כ-1.25 מיליארד שקל. 
עם השלמת פרויקטי אינדיאנה מרכז 1 ו-2 ודרום, פרויקט אינדיאנה כולו יכלול כ-1,600 מגה-וואט (DC) של חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת, ויהווה אחד ממיזמי האנרגיה המתחדשת הגדולים בארה"ב, כאשר הקמת חלקו הראשון של הפרויקט – אינדיאנה צפון, בהספק 480 מגה-וואט (DC), הושלמה מוקדם יותר השנה, והפרויקט מצוי כעת בשלבי חיבור לרשת החשמל. דוראל ממשיכה לבסס את מעמדה כשחקנית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, ומשקיעה משאבים רבים לקידום פרויקטים פורצי דרך נוספים בארה"ב ובשוק העולמי בכלל.

מנכ"ל קבוצת דוראל, יקי נוימן: "ההתקדמות בפרויקט אינדיאנה, הכוללת חתימה על הסכמי רכש ו-EPC, הסכם מימון ושיפור בתנאי ה-PPA לכל חלקי הפרויקט, הינה אבן דרך משמעותית נוספת באסטרטגיית הצמיחה שלנו בארה"ב, שמצטרפת לשורה של צעדים עסקיים מוצלחים שביצעה לאחרונה Doral LLC בשוק האמריקאי. אנו ממשיכים להבטיח את תנאי ההסכמים המיטביים על מנת לתמוך בביצוע הפרויקטים, ומתקדמים צעד נוסף לעבר הפעלתו המסחרית של פרויקט אינדיאנה כולו, שצפוי להיות אחד ממיזמי האנרגיה המתחדשת הגדולים בארה"ב. ההישגים העסקיים המרשימים של החברה, יבואו לידי ביטוי בתוצאות הנהדרות של פרויקט אינדיאנה, על חלקיו השונים. ההישגים הללו מחזקים את מעמדנו בשוק האמריקאי ותומכים בהרחבת פעילות האנרגיה המתחדשת של דוראל בארה"ב".
קבוצת דוראל הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,247 מגה-וואט סולאר וכ-3,864 מגה-וואט שעה אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על מעל 17.7 גיגה-וואט, בתוספת כ-17.2 גיגה-וואט שעה אגירה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דוראל אחותו של קוברינסקי
    דובר אמת 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לחינם הלפידיוט אישר בחיפזון את הסכם הכניעה לחיזבאללה
    סגור