השוק

בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר: הפרויקט הענק של מגדל וקבוצת דוראל

בכירי קבוצות דוראל ומגדל ביטוח ופיננסים ביקרו השבוע בארה"ב לרגל אירוע חנוכת חיבור פרויקט אינדיאנה צפון לרשת החשמל בארה"ב. פרויקט הדגל של קבוצת דוראל בארה"ב מתפרש על שטח של כ-50,000 דונם של שדות חקלאיים וייצר כ-1.6 ג'יגה-וואט של אנרגיה נקייה

מערכת ice | 
בכירי דוראל ומגדל (צילום יח"צ)
בכירי קבוצות דוראל ומגדל ביטוח ופיננסים ביקרו השבוע בארה"ב לרגל אירוע חנוכת חיבור פרויקט אינדיאנה צפון (Mammoth North Solar) לרשת החשמל בארה"ב. פרויקט הדגל של קבוצת דוראל בארה"ב, ממוקם במחוזות סטארק ופולאסקי שבצפון אינדיאנה, מתפרש על שטח של כ-50,000 דונם של שדות חקלאיים, שטח הדומה בגודלו לשטחה של תל אביב-יפו כולה, וייצר כ-1.6 ג'יגה-וואט של אנרגיה נקייה.
לטענת  הקבוצות דוראל ומגדל ביטוח ופיננסים, הפרויקט מייצר כ-1.6 ג'יגה וואט של אנרגיה, מספיק כדי לספק חשמל ל-275,000 משקי בית במערב התיכון מדי שנה. הפרויקט משקף השקעה של כ-1.5 מיליארד דולר, ומפאת גודלו הוא מחולק לשלושה שלבים.  חיבור החלק הצפוני לרשת החשמל הינו השלב הראשון בפרויקט. 
חלקה של מגדל ביטוח ופיננסים בחלק הצפוני של הפרויקט הינו 37.5% והיא השקיעה עד כה בהקמתו כ- 100 מיליון דולר. חברת הביטוח והפיננסים הישראלית שותפה גם לחלק השני של הפרויקט, זאת לאחר שהשקיעה כ- 75 מיליון דולר נוספים בתחילת שנת 2022. 

בתמונה: רונן אגסי, ארז מגדלי, ניק כהן ויקי נוימן  (צילום: יח"צ)
באירוע החניכה המיוחד, נכחו נציגי מושל אינדיאנה, רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים וארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות בחברה. מלבד זאת,  מטעם קבוצת דוראל השתתפו דורי דודוביץ', ממייסדי החברה ויו"ר פעיל, יקי נוימן, מנכ"ל דוראל ובכירים נוספים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה