השוק

דוראל חוגגת הישג: זכתה במכרז יוקרתי בשווי של 750 מיליון שקל

חברת "דוראל" זכתה במכרז של חברת מקורות להתקנת מערכו סולאריות על המוביל הארצי בהספק של כ-75 מגה וואט. במסגרת המרכז, צוין כי חברת מקורות תשכיר לדוראל מקטע של כ-16 ק"מ בתעלת נטופה אשר מחברת בין הכנרת למתקן סינון מים במאגר אשכול

מערכת ice | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
דוראל, חברת האנרגיה הישראלית אשר בראשה עומד דורי דודוביץ', ממייסדי החברה ויו"ר פעיל, זכתה במכרז של חברת מקורות להתקנת מערכות פוטו סולאריות על המוביל הארצי, בהספק של כ-75 מגה וואט. שווי התקנת מערכות הפוטו סולאריות מוערך ב-750 מיליון שקל.
במסגרת המכרז, צוין כי חברת מקורות תשכיר לחברת "דוראל" מקטע של כ-16 ק"מ בתעלת נטופה אשר מחברת בין הכנרת למתקן סינון מים במאגר אשכול. עוד נכתב בהסכם בין השתיים, כי דוראל תהיה אחראית על בניית המערכת בשטח של חברת מקורות.
מדובר בתהליך מיוחד אשר לא דורש בירוקרטיה רבה. אכן, זהו הישג משמעותי עבור חברת "דוראל" נוכח העובדה כי זו מרוויחה הן מתהליך היצירה, האגירה ואף המכירה של החשמל לרשת החשמל הארצית.  
באמצעות קיום מהלך זה, חברת "מקורות" תוכל להתקין פאנלים סולאריים במוביל, דבר שימנע מצב בו מים רבים יתאדו בימים החמים. מלבד זאת, חברת מקורות תזכה בהזדמנות לרכוש מדוראל חשמל מתחדש במחיר נמוך יותר, מהלך שעשוי לחסוך לה עשרות מיליוני שקל בשנה. בחודש אוגוסט האחרון המכרז פורסם ונודע כי שווי הפרויקט מוערך בכ-450 מיליון שקל. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה