כסף וצרכנות

מחיר המים יושפע? חברת מקורות בצעד משמעותי להוזיל עלויות

חברת מקורות קיבלה החלטה משמעותית לפתוח לספקים קטנים את האפשרות למכור לה חשמל. צעד זה נועד במטרה להוזיל את עלויות החברה, שאחת ההוצאות הגדולות שלה היא חשמל
מערכת ice | 
בית מקורות בתל אביב (צילום ויקיפדיה)
החברה הממשלתית "מקורות" שנוסדה בשנת 1937 ומשמשת כחברת המים הלאומית של מדינת ישראל, החליטה על מהלך משמעותי, במטרה לקצץ באחת העלויות המרכזיות שלה ואולי המרכזית שבהן, ההוצאה על חשמל.
חברת מקורות נחשבת לצרכנית החשמל הגדולה במדינה, מה שדוחף אותה לנסות ולמצוא פתרונות. עם מהפכת החשמל הסולארי שהחל רק במגזר העסקי ובשנים האחרונות הגיע גם למגזר הפרטי, יכול להיות ש"מקורות" מצאו את הפתרון שחיפשו, או לפחות הם בכיוון הנכון.
עד כה, החברה הייתה רוכשת את החשמל רק מספקיות גדולות וכעת היא החליטה, כפי שפורסם ב'כלכליסט', לנסות קנייה גם דרך ספקים קטנים יותר, שיכולים להתאגד ולהציע מחירים מוזלים, בהתאם לכמות. החברה תקים מאגר שבו יהיו הספקים שיהיו מעוניינים למכור את החשמל שלהם ודרכו הם יוכלו להציע את המחיר לחברת מקורות.
לקראת חודש ינואר 2024, בו אמורה להתחיל אסדרת השוק למתקני אנרגיה, רבים ששמו את מבטחם בחשמל הסולארי וככל הנראה ראו את הנולד, פועלים להקמת התשתית שתוכל לאפשר להם למכור את החשמל המיוצר במערכות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה