השוק

דוראל מקבלת השקעה לחברה האמריקאית | כל הפרטים על עסקת הענק

אוראל קיבלה בסוף השבוע השקעת ענק לחברה האמריקאית שמבססת את מעמדה כאחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בארה״ב תוך שהיא מתמקדת בעולמות ה-AI שצורכים לא מעט חשמל
ניצן כהן | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
דוראל מדווחת היום כי החברה האמריקאית Doral LLC שבהחזקתה, חתמה על הסכם. מחייב להשקעה הונית בסך 400 מיליון דולר. המשקיעה, APG, מנהלת הפנסיה וההשקעות הגדולה ביותר בהולנד, מנהלת נכסים בהיקף של כ-570 מיליארד אירו. ההסכם כולל התחייבויות נוספת מצד APG, ביניהן העמדת ערבויות (פרו-ראטה) לטובת Doral LLC בסכום של עד 185 מיליון דולר. 
העסקה כוללת מנגנוני הגנת שווי לקבוצת דוראל ולמגדל, ומבססת לדוראל שווי אחזקות נגזר ב-Doral LLC בסך של כ-400 מיליון דולר. ההשקעה משלימה את צרכי ההון העצמי לצבר פרויקטים בשלים בארה"ב בהספק של כ-2 גיגה וואט, ותאיץ את המשך פיתוחו של צבר פרויקטים משמעותי נוסף. 
Doral LLC דורגה לאחרונה בין 10 יזמי הסולאר המובילים בשוק האמריקאי בשנים הקרובות על-ידי חברת המחקר S&P GLOBAL. גיוס ההון מספק רוח גבית משמעותית לפעילות העסקית המואצת של Doral LLC, בין היתר לאור צפי הולך וגובר לביקוש לחשמל ירוק בארה"ב, כחלק ממהפכת ה-AI והעלייה בקצב הקמו Data Centers בארה"ב, המהווים צרכני חשמל משמעותיים ביותר. 
גיוס ההון מצטרף לשורה של דיווחים נוספים של החברה על התקדמות משמעותית בפעילות העסקית בארה"ב, לרבות העלאת תעריפי מכירת החשמל בשיעור של כ-35% בפרויקטים אינדיאנה דרום ומרכז 2 (בהספק של כ-720 מגה-וואט), וכן על כניסתם של פרויקטים בהספק מצטבר של כ-1,100 מגה-וואט למסלול המהיר ברשת החשמל PJM, המייצרת קדימות בחיבורם לרשת החשמל. 

יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה: "אנו גאים מאוד על השותפות הזו, שמבטאת את האמון הרב בדוראל מצד שורה של גופים מוסדיים בינלאומיים מובילים, ובראשם הנהלת APG. חתימת העסקה מהווה אבן  דרך משמעותית עבור קבוצת דוראל, הן מבחינת היקף ההשקעה והן המשמעויות האסטרטגיות שלה.
"היא מבססת את מעמדה של Doral LLC בין קבוצת החברות המובילות בארצות הברית, עם מנועי צמיחה אדירים. צבר העסקאות האחרונות עליהן דיווחנו, בצד הביקוש הגובר שאנו מזהים לחשמל ירוק – מאפשרים לנו להאיץ מאוד את צמיחת החברה והתבססותה כשחקן מוביל בשוק האנרגיות המתחדשות".
דני רינות, מנהל פעילות צפון אמריקה בדוראל: "Doral LLC ממשיכה לבסס את עצמה כיזם אנרגיות מתחדשות מוביל בארה"ב, ולייצר לעצמה את מקורות ההון הדרושים והמגוונים כדי לפתח את צבר הפרויקטים האדיר שלה בהתאם לתוכנית העסקית. במהלך שלוש השנים האחרונות Doral LLC גייסה למעלה מ-2 מיליארד דולר (הון וחוב) לפיתוח והקמה של פרויקטים, תוך שותפות עם גופים פיננסיים מובילים בארה"ב ובעולם. השקעת ההון על ידי APG מהווה הבעת אמון משמעותית נוספת בפעילות ובהנהלת החברה, ובתיאבון הקיים בשוק להשקעה בפלטפורמה יזמית איכותית בתחום המתחדשות בארה"ב". 
קבוצת דוראל הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט סולאר וכ-2,500 מגה-וואט-שעה אגירה, מתוך צבר גלובלי העומד על מעל 15 גיגה-וואט סולאר, בתוספת כ-12 גיגה-וואט-שעה אגירה. צבר הפרויקטים של החברה כולל את הפרויקט הסולארי משולב האגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ופרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו 1.6 גיגה-וואט וחלקו הראשון מושלם בימים אלה.
צבר הפרויקטים המשמעותי של דוראל צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד שקל כבר במהלך שנת 2025, לצד הפיכת החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה