השוק

יצחק תשובה ועידן ולס חושפים את המספרים הגדולים של עסקת איתקה-ENI

קבוצת דלק חושפת היום את דוח המשאבים בעסקת איתקה ENI ומדובר במספרים לא קטנים; כל הפרטים על הדו"ח ועל המינויים החדשים בהנהלת איתקה
ניצן כהן | 
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ מרק ישראל סלם /POOL)
קבוצת דלק, המנוהלת על ידי עידן וולס, פרסמה היום (ה׳), דוח עתודות ותזרים מזומן מהוון בדבר העתודות ונתוני תזרים מהוון המיוחסות לנכסי הנפט של ENI בים הצפוני האנגלי אשר צפויות להתווסף לנכסי איתקה הקיימים לאחר המיזוג.
על פי דוחות המשאבים, אלו המספרים מאחורי העסקה, שלאחר שתושלם, יתווספו לנכסים הקיימים של איתקה: כמות העתודות המוכחות והצפויות (P2), ביחס לנכסים המתמזגים בלבד, נכון ליום 31.12.23 מוערכות בכ-112 מיליון שווה ערך חביות נפט, והתזרים המהוון בעתודות אלו, בשיעור היוון של 10%, מוערך בכ-1.3 מיליארד דולר. 
כזכור, בחודש אפריל 2024, עדכנה איתקה כי חתמה על הסכם מחייב לביצוע עסקה אסטרטגית לצירוף עסקים עם חברת האנרגיה הבינלאומית ENI, בקשר עם מרבית נכסיה המפיקים של ENI בים הצפוני האנגלי לתוך איתקה, בתמורה להקצאת מניות באיתקה. לאחר השלמה העסקה, והתאמת החזקות הציבור תחזיק ENI בכ-37.3% מהחברה הממוזגת, כאשר קבוצת דלק תמשיך להיות בעלת השליטה עם החזקות של כ-52.7% מהחברה הממוזגת.
עם פרסום דוחותיה לרבעון הראשון לשנת 2024, עדכנה קבוצת דלק על שורה של מינויים חדשים בהנהלת איתקה, כחלק מתהליך השלמת העסקה, אשר צפויים להוביל את החברה קדימה ולהביא ליישום האסטרטגיה הכוללת שלה להמשך צמיחה והתרחבות.

שני המינויים העיקריים עליהם הכריזה איתקה כוללים את מינויו של יניב פרידמן לתפקיד יו"ר איתקה, במקומו של גלעד מאירסון, ומינויו הצפוי של לוצ'יאנו ואסקז (Luciano Vasques) לתפקיד מנכ"ל איתקה, אשר צפוי להיכנס לתפקידו לאחר השלמת העסקה בין איתקה ו- ENI.
יניב ולוצ'יאנו מביאים איתם ניסיון בינלאומי וידע רב של עשרות שנים בתחום האנרגיה והתשתיות, והם צפויים, ביחד עם הנהלת איתקה, לחזק את מעמדה כשחקן מרכזי בתחום האנרגיה ולהוביל את אסטרטגיית הצמיחה והתרחבות של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה