השוק

עלייה בהכנסות וברווח הנקי: אזורים Living מציגה רווחי ענק

קרן הריט אזורים Living, המתמחה בהשכרת דיור לטווח ארוך ומחזיקה בבעלותה כ-2,200 יחידות דיור, מסכמת את הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה וחושפת שינוי חיובי במאזן עם רווח נקי של 21.5 מיליון שקל

מערכת ice | 
מנכ"ל Living, ערן ענבים (צילום ליאור גרונדמן, shutterstock)
קרן הריט אזורים Living, מקבוצת אזורים, המתמחה בדיור להשכרה ארוכת טווח, מסכמת את הרבעון השני לשנת 2024 עם גידול בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני לשנת 2024 לכ-15 מיליון שקל לעומת כ-14.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-3.5%. כמו כן, במחצית הראשונה של 2024 ההכנסות הסתכמו בכ-30 מיליון שקל, זאת לעומת 28.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 7%.
החברה מסכמת את המחצית השנה הראשונה של 2024 ברווח נקי של כ-13.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-35.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסות התפעוליות (NOIׂ), עלה ב-5.3% והוא עומד על 26.3 מיליון שקל אשתקד לכ-27.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה. כמו כן, ברבעון השני של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-21.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-15 מיליון שקל באותה תקופה בשנת 2023.
במקביל לשיפור ברווח שנבע מהנכסים המניבים, החברה מציגה התייעלות בעלויות הנהלה וכלליות בעקבות עדכון הסכם הניהול עם חברת הניהול. עלות דמי הניהול לחציון הראשון לשנת 2024 הסתכמו על פי ההסכם החדש בכ-9.2 מיליון שקל לעומת סך של כ-14.6 מיליון שקל בחציון הראשון ב-2023.
מהלך ששת החודשים הראשונים של השנה חברה דיווחה על רווח כולל של 50.6 מיליון שקל הנובע מעליית שווי הוגן של נכסים מניבים בכמה מוקדים בארץ וכן גם בשל ההתקדמות בהקמה של הפרויקט באשקלון.
ערן ענבים מנכ"ל Living, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "אנו מברכים על התוצאות החיוביות של הקרן במחצית הראשונה של שנת לרבות עלייה בהכנסות וברווח הנקי של החברה. במהלך השנים 2022-2023 ראינו את השפעת המגמה המאקרו-כלכלית, לרבות עליית הריבית והאינפלציה, על דוחות החברה שהתבטאה בין היתר בעלייה בהוצאות המימון וירידה בשווי הנכסים. במחצית הראשונה של 2024 אנו מתחילים לראות תוצאה למהלכים שביצענו לרבות התייעלות וחיסכון בעקבות עדכון הסכם הניהול וכן ירידה מסוימת בהוצאות הריבית לאור פירעונות חוב שנעשו".
ענבים, המשיך בדבריו ואמר: "תפעולית, בכל הפרויקטים המניבים אנו עומדים על שיעורי תפוסה של כ-99%, נהנים מיציבות ושיעורי תחלופה נמוכים וכן מעלייה בדמי השכירות כאשר חוזקות אלו התבטאו בעליית שווי הנכסים המניבים. אנו בעיצומו של תהליך שיווק למכירה והשכרה של פרויקט אשקלון וכן נערכים להתחלת ביצוע חפירה ודיפון בפרויקט משמעותי מאוד בצומת פת, בירושלים. במקביל, אנו פועלים לשם גיוס מקורות מימון להקמת הפרויקט בכללותו וכן עבור פרויקטים נוספים".
ענבים, הוסיף: "כפי שצפינו, שוק השכירות חווה לחצי ביקוש משמעותיים, ובחודשים האחרונים אנו רואים מגמה של עלייה במחירי השכירות. בשל המגמה המאקרו כלכלית בשוק וכן פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", חווה השוק במשך תקופה לא מבוטלת האטה בקצב העסקאות בשוק המגורים והתייקרות משכנתאות שהסיטה את הביקושים לשכירות. כמו כן, האטה בהתחלות בנייה, יציאת המשקיעים מהשוק ועוד, כל אלו הובילו להקטנת ההיצע בשוק השכירות מה שמשתקף כעת בעליית מחירי השכירות. מצב זה משקף את הצורך שנדרש מהמדינה להשקיע בשכירות ארוכת טווח. על שולחן קובעי המדיניות מונחות מספר החלטות חשובות וראוי להתקדם עמן על מנת להבטיח שבטווח הארוך, היצע הדירות השכורות יגדל ויתאים לביקושים הגוברים בשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה