השוק

בנק הפועלים: לומדים את המסמך של בנק ישראל; רוב הלקוחות לא יפגעו

בתגובה ראשונה אומרים היום בבנק הפועלים שהוא השחקן הגדול והמשמעותי בשוק התשלומים הישראלי באמצעות ביט, כי הוא לומד את המסמך של בנק ישראל ובכל מקרה 90% מהלקוחות של ביט, ההוראה אינה רלוונטית  עבורם
ניצן כהן |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
מבנק הפועלים נמסר בתגובה ראשונה למהפכה שיזם בנק ישראל כי: הבנק לומד את המסמך שפורסם. עם זאת חשוב להזכיר כי לפי טיוטת ההנחיה אשר פורסמה להערות הציבור, ניתן יהיה לגבות עמלה על קבלה או העברת כספים ממשתמשים אשר מעבירים או מקבלים למעלה מ-25,000 שקל בשנה.
"משתמשים אשר השיעור שלהם בקרב משתמשי ביט נמוך מאוד (אחוזים בודדים). משכך, על פי נוסח הטיוטה כפי שפורסמה, עמלה זו לא תהיה רלוונטית ללמעלה מ-90% משתמשי ביט. כזכור לביט יש מעל 3 מיליון לקוחות, שכאמור, לרובם הנחיות המסמך לא רלוונטיות".
נסביר שוב את הדברים. באופן עקרוני, המהלך של בנק ישראל מאפשר לביט ופייבקוס לגבות עמלות. המגבלה היא שלא ניתן לגבות עמלות למי שמשתמש באפליקציה בהיקף מצטבר של פחות מ-25 אלף שקל בשנה וזה נתון משמעותי.
ביט שהיא האפליקציה הפופולרית בישראל עם 3 מיליון משתמשים יכולה להיות החתך שמתקף את הניתוח והמחקר שעשו בבנק ישראל והוא מגלה ש-90% מהלקוחות של ביט לא מגיעים לרף המינימלי של תשלום העמלה וזה משמעותי.
יחד עם זאת,  ביט  נחשבת למחוללת תחרות בתחום  הזה כשהאפליקציה מחזיקה בלא מעט יכולות פיזיות ואינטלקטואליות שיכולות בנקל להפוך את  ביט לכלי מרכזי בחיים הכלכליים שלנו (לא שהיום זה לא המצב) וכעת  בנק ישראל מאפשר לביט לא רק לשכלל את  השוק אלא בהינתן הצעות ערך, גם לגבות על זה תשלום. אבל בכל מקרה להיתר הבסיסי אין משמעות ל-90% מלקוחות ביט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק פועלים תמיד פוגע בלקוחות באופן שיטתי
    צפריר 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני לקוח של הבנק. מזה כמה שנים. פשוט בנק סיוט. לא איכפת להם הלקוחות
    סגור