בחירות 2022

עמר בר-לב נערך ל'יום הזעם': ההכנות במג"ב מעלות הילוך

במערכת הביטחון נערכים להסלמה לקראת "יום זעם" מחר והשר בר-לב הורה על גיוס מילואים, "לצד ריווח חופש התנועה של תושבי מחנה שועפט". בינתיים, המהומות נמשכות ומתפשטות בעוד מוקדי עימות
דוד זולדן | 
עומר בר לב בשועפט (צילום דוברות המשטרה)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הורה היום על תגבור משמעותי וגיוס מידי של ארבע פלוגות מילואים של מג"ב במטרה לעבות את הכוחות באזור מזרח ירושלים. בהודעה מטעמו נמסר כי "גיוס המילואים למג"ב ייעשה לצד ריווח חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפט, וזאת מבלי לפגוע בשיקולי הביטחון וביכולת המבצעית של המשטרה להמשיך ולסכל טרור וכל ניסיון להפרות סדר".
ההחלטה על גיוס ארבע פלוגות מילואים מחר בבוקר התקבלה לאחר הערכות מצב שהתקיימו במג"ב ובמשטרה ונוכח הצהרת ארגונים פרו פלסטיניים על "יום זעם" מחר. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, קיבל את אישורם של השר בר-לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ושר הביטחון בני גנץ לגיוס המתוגבר. כאשר קודם לכן נכנסו לכוננות עשר פלוגות של מילואים מהמשמר הלאומי במג"ב.
שתיים מפלוגות המילואים של מג"ב יפעלו בגזרת ירושלים והשניים הנוספות בגזרת עוטף ירושלים שיסייעו לכוחות הסדירים הניצבים כבר  עכשיו בקווי העימות ובהם פלוגות מג"ב, החטיבה הטקטית, החטיבה החדשה לביטחון פנים ויחידות המסתערבים והמתיל"ן (היחידה המיוחדת של מג"ב).
בחדר המצב אמר השר בר-לב כי: "האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך. בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים. אירועי החג השונים מתנהלים בעיר כסדרם, רבבות מבקרים פוקדים את הבירה וחופש הפולחן של כל הדתות נשמר".
עוד אמר בר לב כי "אין לנו כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להפר את הסדר ולנקוט באלימות, והשוטרים יפעלו ביד קשה כנגד כל ניסיון שכזה על מנת להבטיח את השקט והביטחון - זאת במקביל להמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע ביום שבת. לצד תגבור הכוחות, הכוונה שלנו היא לרווח את חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפט, שרובם מבקש להמשיך בחיים רגילים - כל זאת מבלי לפגוע בשיקולים המבצעיים של כוחות הביטחון".
בר-לב הוסיף עוד כי "אנו מתמודדים גם עם מקרים רבים של הסתה ברשת והפצה של פייק ניוז בדבר מעשים שמדינת ישראל עושה כביכול באזור - אלו כאמור שקרים שאין כל קשר בינם לבין המציאות. השוטרים פועלים בנחישות גדולה, באומץ לב ובמסירות, לעיתים תוך סיכון חייהם, וראויים להוקרה על האחריות ושיקול הדעת שהם מפגינים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה