דיגיטל וטק

פגסוס חוזרת לכותרות: הממשלה חדרה לטלפונים של עיתונאים?

תחקיר שפורסם על ידי האמנסטי אינטרנשיונל חשף כי הודו פרצה לסמאטרפונים של אישי תקשורת במדינה באמצעות שימוש בתוכנת הריגול הישראלית. באמצעות המוצר של NSO ניתן לקבל גישה למסרונים, מיילים, לעיין בתמונות, לצוטט לשיחות ועוד. ראש מעבדת האבטחה סיפר בדאגה: "הממצאים האחרונים מראים כי יותר ויותר עומדים בפני איום של מעקב בלתי חוקי רק משום שהם מבצעים את עבודתם"
מערכת ice | 
NSO (צילום freepik)

תחקיר שפרסם הבוקר (חמישי) ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בוושינגטון פוסט חשף כי ממשלת הודו חדרה לאחרונה לטלפונים של עיתונאים בכירים באמצעות תוכנת הריגול הישראלית פגסוס. התוכנה שפותחה על ידי חברת NSO ונמכרה למדינות רבות ברחבי העולם. השימוש בתוכנה פעמים רבות מנוצל לטובת ריגול אחר מתנגדי משטר ועיתונאים.
 
באמצעות פגסוס, ניתן לפרוץ למסרונים ולמיילים בטלפון, לעיין בתמונות, לצותת לשיחות, לאתר מיקומים ואפילו לצלם את בעלי הטלפון באמצעות המצלמה האישית. התקשורת ההודית דיווחה כי רשות אבטחת הסייבר חוקרת טענות של פוליטיקאים מהאופוזיציה על ניסיון להאזנות לטלפונים, לאחר שדיווחו על אזהרות ששלחה אפל לאייפונים שלהם מפני "תוקפים בחסות המדינה".
לפי אמנסטי, האייפונים של העיתונאים סידהארת' ואראדראג'אן מ-The Wire ואנאנד מנגנלה מ-The Organized Crime and Corruption Reporting Project נפרצו על ידי פגסוס, כשהמקרה האחרון שזוהה היה באוקטובר. שר המידע והטכנולוגיה ההודי, אשוויני ואישנאו, אמר אז כי הממשלה "מודאגת" מהתלונות.
"הממצאים האחרונים שלנו מראים כי יותר ויותר עיתונאים בהודו עומדים בפני איום של מעקב בלתי חוקי רק משום שהם מבצעים את עבודתם, לצד כלים אחרים של דיכוי, כולל כליאה תחת חוקים דרקוניים, מסעות הכפשה, הטרדה והפחדה", אמר דונצ'ה או סירבהיל, ראש מעבדת האבטחה של אמנסטי אינטרנשיונל. ממשלת הודו טרם הגיבה על התחקיר, אך הכחישה האשמות דומות ב-2021.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה