דיגיטל וטק

מדפסת תלת מימד תוכל לייצר מודל של לב אנושי? "פריצת דרך"

Stratasys  ו-Healthineers Siemens  משתפות פעולה לפיתוח הדמיות רפואיות. שתי הטכנולוגיות שפיתחו החברות, והאלגוריתם המתקדם של Siemens Healthineers יאפשרו ייצור פנטום מותאם ויצירת מאפייני אנטומיה אנושית אולטרה-ריאליסטיים עם דיוק רנטגן מלא של פתולוגיה ספציפית למטופל שלא הייתה אפשרית בעבר
מערכת ice | 
מדפסת תלת מימד (צילום Stratasys)

סטרטסיס בע"מ (נאסד"ק: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסת פולימרים בתלת-ממד וייצור תוספתי הודיעה היום (שני) על שיתוף פעולה עם Siemens Healthineers לביצוע פרויקט מחקרי שיהווה ציון דרך בפיתוח פתרונות חדישים חדשים לקידום פנטומי הדמיה רפואית לצרכי הדמיית טומוגרפיה ממוחשבת CT).
CT הוא כלי קריטי בהדמיה רפואית בבתי חולים ברחבי העולם, פנטומי CT הינם מכשירים מיוחדים המשמשים להערכת והבטחת הביצועים של סורקי CT. פנטומים, שנועדו לדמות מאפיינים מסוימים של גוף האדם, מאפשרים הערכה של מדדי ליבה שונים, כולל מינון קרינה ואיכות תמונה, מסייעים בכיול ושומרים על ביצועי סורק עקביים.

הפיתוח המשותף ממנף את טכנולוגיית ה-PolyJet™ של Stratasys בשילוב עם חומר ה-RadioMatrix™ הייחודי שלה, והאלגוריתם המתקדם של Siemens Healthineers שמטרתו לתרגם תמונות סרוקות של מטופלים למאפייניםחומריים ספציפיים עם רדיואופקיות מדוייקת של האנטומיה האנושית. הפתרון יאפשר ייצור פנטום מותאם ויצירת מאפייני אנטומיה אנושית אולטרה-ריאליסטיים עם דיוק רנטגן מלא של פתולוגיה ספציפית למטופל שלא הייתה אפשרית בעבר.
פרויקט משותף זה ישנה את האופן שבו ניתן לנצל פנטומים בתחום הרפואי, ובמקרים מסוימים אף יאפשר ליצרני מכשירים ומוסדות אקדמיים להחליף גופות אנושיות במבנים מודפסים בתלת מימד. יכולת זו מאפשרת יעילות וממזערת את השונות בין נבדק לנבדק. עבודה זו תייצר גם גוף קריטי של נתוני מחקר, שיספקו תובנות מפתח לקידום אלגוריתמים של מערכת , CT הנעת פיתוח חומרים ופתיחת תחומי יישום חדשים פוטנציאליים - כמו גם זיהוי הזדמנויות מחקר עתידיות.

CT scan comparisson (צילום: באדיבות Stratasys)
"המגבלות הנוכחיות של הדמיית פנטומים מהוות אתגר רב שנים עבור קהילת הרדיולוגיה", אמר ארז בן צבי, סמנכ"ל חטיבת הרפואה בסטרטסיס. "שותפות זו עם Siemens Healthineers תאפשר לנו לחקור במשותף את האפשרויות העצומות של חומרים אטומים רדיואקטיביים וטכנולוגיות הדפסת תלת המימד שלנו כדי להתגבר על המחסומים הללו". 
תחילתו של המחקר בייצור של פנטומים מודפסים בתלת מימד עבור אנטומיות בקנה מידה קטן של אזור הראש, יכלול ייצור של אנטומיות גדולות ומורכבות יותר ויותר - עד לנקודת הסיום של שלב ראשון של הדפסת תלת מימד של מודל לב ושל שלם פלג גוף עליון אנושי עם דיוק רנטגן מלא.

מודל Head slice model (צילום: באדיבות Stratasys)
"הידע שנצבר מהפרויקט הזה מספק פריצת דרך בתחום ההדמיה הרפואית שתפתח אפיקים חדשים לשימושים בכל הנוגע להדפסה והדמיה תלת מימדית", אמר למפרוס תיאודורקיס, מנהל שיווק מוצרים ושיווק קליני של טומוגרפיה ממוחשבת ב-Siemens Healthineers. "אנו נרגשים מההזדמנויות העומדות בפנינו כתוצאה משותפות זו ומאמינים שתהיה לה השפעות ארוכות טווח על יישומים רפואיים ואקדמיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה