דיגיטל וטק

האקזיט בוטל? ביל הולדינגס מכחישה את רכישת הסטארט-אפ הישראלי

לאחר הדיווחים על עסקה במסגרתה יוניקורן הפינטק מליו ימכר לענקית האמריקנית, פורסמה הבהרה מטעמה כי הנושא אינו על הפרק. על פי פרסומים קודמים, שווי המהלך היה 1.95 מיליארד דולר, כאשר שוויה האחרון של החברה מלפני שנתיים הוערך ב-4 מיליארד
מערכת ice | 
חברות יוניקורן בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בהמשך לדיווח סוכנות הידיעות בלומברג, שאותו פרסמנו ב-ice, על כך שהסטארט-אפ הישראלי מליו בדרך לאקזיט, חברת ביל הולדינגס (Bill Holdings) האמריקנית פרסמה אמש (חמישי) הכחשה ביחס למגעים המתקדמים לרכישת חברת הפינטק הישראלית מליו (Melio Payments) בעלות של 1.95 מיליארד דולר.
על פי הדיווח הקודם בבלומברג, הסטארט-אפ הישראלי שעוסק בפיתוח תוכנה להעברת תשלומים לעסקים קטנים צפוי להימכר לביל הולדינגס האמריקאית המפעילה את רשת Bill, המתחרה הגדולה של מליו. לפי הדיווח סכום הרכישה עמד על 1.95 מיליארד דולר, כאשר שוויו האחרון של הסטארט-אפ הוערך ב-4 מיליארד דולר לפני כשנתיים.
בהודעה רשמית שפרסמה הולדינגס, היא ציינה כי לרוב אינה מתייחסת לשמועות או ספקולציות בתקשורת, אך היא לא עוסקת ברכישה כזו בתקופה הנוכחית. עם זאת, הדיווח בבלומברג מתבסס על אנשים המעורים בנושא, לפי ביל הולדינגס מארגנים את הפרטים האחרונים לגבי עסקת המזומן והמניות, וההכרזה עליה צפויה עוד השבוע.

מתן בר ואילן אטיאס (צילום: דנה תמרי)
עם זאת, המקורבים ציינו כי אף שהדיונים נמצאים בשלבים מתקדמים, העסקה לא בהכרח תצא לפועל או שהיא תדחה. מליו, שהוקמה ב-2018 ע"י היזמים הישראלים מתן בר (המנכ"ל), זיו פז (שכבר אינו מועסק על ידי החברה) ואילן אטיאס (שמכהן כ-CTO), פיתחה מערכת המאפשרת לעסקים קטנים לשלם באופן דיגיטלי לספקים.
 
מאז הקמתה גייסה החברה 506 מיליון דולר. למליו משרדים בניו יורק, תל אביב ודנבר, והיא מעסיקה מאות עובדים. ביל הולדינגס מספקת תוכנות פיננסיות לחברות קטנות ובינוניות. היא נסחרת בניו יורק לפי שווי של 6.5 מיליארד דולר. מאז תחילת השנה איבדה המניה 43% מהשווי שלה, בין השאר בשל האטה בהוצאות של חברות קטנות. במליו סירבו להגיב לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה