דיגיטל וטק

בעקבות הפייק ניוז במלחמה: אלו הפעולות שנוקטת חברת מטא

על רקע מלחמת "חרבות ברזל", לא מעט פייק ניוז רץ בכלל הרשתות החברתיות בעיקר ברשתות החבריות של מטא (פייסבוק ואינטסגרם), טווייטר וטיקטוק. בעקבות כך, האיחוד האירופי איים להטיל סנקציות של קנסות כספיים אם הרשתות הללו לא יטפלו בכך. לפיכך, מטא הוציאה מכתב בו ציינה את פעולות בהן היא נוקטת. האם זה מספיק?
מערכת ice |  1
הרשת החברתית Threads (צילום shutterstock)

על רקע מלחמת "חרבות ברזל", לא מעט פייק ניוז רץ בכלל הרשתות החברתיות בעיקר ברשתות החבריות של מטא (פייסבוק ואינטסגרם), טווייטר וטיקטוק. בעקבות כך, האיחוד האירופי איים להטיל סנקציות של קנסות כספיים אם הרשתות הללו לא יטפלו בכך.

לפיכך, הוציאה הבוקר (שישי) חברת מטא הודעה, בה הסבירה כיצד היא מתמודדת עם התופעה הבזויה והמסוכנת. בהודעה של מטא נכתב תחילה כי "כמו רבים מכם, גם אנחנו המומים ומזועזעים לנוכח מתקפת הטרור הברוטלית של חמאס, ומחשבותינו נמצאות עם התושבים הסובלים מהאלימות המתמשכת".  
 


"מאז החלו התקפות הטרור של חמאס על ישראל ביום שבת ותגובתה של ישראל בעזה, צוותי מומחים שלנו מרחבי החברה עובדים מסביב לשעון על מנת לנטר את המתרחש על הפלטפורמות במטרה להגן על יכולתם של אנשים לעשות שימוש באפליקציות שלנו ולשפוך אור על ההתרחשויות בשטח". 

"להלן כמה מהצעדים בהם נקטנו: מאבק בהפצת תוכן פוגעני - הקמנו במהירות חדר מצב מיוחד המאוייש במומחים, כולל דוברי עברית וערבית כשפת אם, כדי לעקוב מקרוב ולהגיב לסיטואציות המתרחשות במהירות בזמן אמת. צעד זה מאפשר לנו להסיר תכנים פוגעניים שמפרים את כללי הקהילה בצורה מהירה יותר, ומשמש קו הגנה נוסף מפני מידע מטעה.
אנו ממשיכים לאכוף את המדיניות שלנו, לגבי ארגונים ואנשים מסוכנים, דברי שטנה, אלימות והסתה, ופגיעה מאורגנת".
"בשלושת הימים שלאחר ה-7 באוקטובר, הסרנו, או סימנו כ-״תוכן פוגעני״,  יותר מ-795 אלף תכנים הנחשבים פוגעניים בהתאם לקטגוריות המצוינות לעיל. בשלושת הימים האלו,  סרנו פי 7 יותר תכנים פוגעניים בערבית ובעברית ביום בהשוואה לחודשיים הקודמים, בשל הפרת המדיניות שלנו בקשר ל-״ארגונים ואנשים מסוכנים״ בלבד". 
"תנועת חמאס מוגדרת על ידי ממשלת ארה״ב כארגון טרור בינלאומי. היא מוגדרת גם כ-״ארגון מסוכן״ תחת המדיניות שלנו בקשר לארגונים ואנשים מסוכנים. משמעות הדבר היא שחמאס מוחרמת מהפלטפורמות שלנו, ואנו מסירים כל גילוי אהדה או תמיכה ממשית בחמאס שמובאים לידיעתנו. עם זאת, אנו ממשיכים לאפשר שיח חברתי ופוליטי, כגון דיווחים חדשותיים, שיח הקשור בזכויות אדם, שיח אקדמי או גינויים ניטרליים".    
"חשוב להדגיש שהמדיניות שלנו נועדה לאפשר לכל אחד להשמיע את קולו, תוך שמירה על ביטחון האנשים המשתמשים באפליקציות  שלנו. אנו מיישמים את המדיניות שלנו ללא קשר לזהות המפרסם או השקפותיו האישיות, ואין לנו כל כוונה להשתיק אוכלוסיה או השקפת עולם מסוימות.  בשל העובדה כי מדווחות לנו בימים אלה כמויות גבוהות יותר של תוכן, אנו מודעים לכך שתוכן שאינו מפר את המדיניות שלנו עלול להיות מוסר בטעות. כדי להפחית זאת, עבור חלק מההפרות, ובאופן זמני, התוכן מוסר ללא פסילות (כלומר הסרות תוכן אלו לא יגרמו להשבתת חשבונות). כמו כן, אנו ממשיכים לספק למשתמשים כלים המאפשרים לערער על ההחלטות שלנו, אם הם חושבים שנפלה טעות".
"צוותי החברה עוקבים אחר המצב, ובמקרים מסוימים מציגים באופן זמני אמצעים מוגבלים, מידתיים ותחומים בזמן, כדי לתת מענה לסיכונים ספציפיים המתהווים תוך כדי תנועה: צעדים חזקים יותר למניעת המלצה על תוכן מפר פוטנציאלי או גבולי: אנו משתמשים בטכנולוגיה כדי למנוע המלצה על תוכן שעלול להפר או שנמצא על הגבול של הפרת המדיניות בפייסבוק, אינסטגרם ות׳רדס. אנו פועלים על מנת לצמצם עוד יותר את האפשרות שתוכן כזה יומלץ למשתמשים, על ידי הורדת הסף שבו הטכנולוגיה שלנו תנקוט פעולה כדי למנוע המלצה על סוג זה של תוכן. אנו נוקטים צעדים גם כדי להפחית את החשיפה של תגובות לפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם, שעלולות להיות פוגעניות". 
"אלימות והסתה: על מנת לתת עדיפות לבטחונם של הישראלים שנחטפו על ידי חמאס, הרחבנו באופן זמני את מדיניות האלימות וההסתה שלנו, ואנו מסירים תוכן המזהה בבירור חטופים, כאשר תוכן כזה מובא לידיעתנו, גם אם פרסום התוכן נעשה למטרות גינוי, או כדי להעלות מודעות למצבם של החטופים".
"אנו מאפשרים לשתף תוכן עם תמונות מטושטשות של הקורבנות, אך בהתאם לסטנדרטים שנקבעו באמנת ז'נבה, נתעדף את בטחונם ופרטיותם של קורבנות החטיפה אם איננו  בטוחים או לא מסוגלים לבצע הערכה ברורה".
"חסימת האשטאגים: בהתאם לכללי הפלטפורמה, הגבלנו מספר האשטאגים באינסטגרם לאחר שהצוות שלנו העריך שתוכן הקשור להאשטאגים האלה נמצא באופן עקבי כמפר את כללי הקהילה שלנו. המשמעות היא שהאשטגים אלה אינם ניתנים לחיפוש, אך התוכן עצמו אינו מוסר ככל שהוא אינו מפר את כללי הקהילה שלנו".
"שידורים חיים בפייסבוק ואינסטגרם: אנו מכירים בכך שהמיידיות המאפיינת שידורים חיים מציבה אתגרים ייחודיים, ולכן אנו מטילים מגבלות על יכולתם של אנשים שהפרו בעבר את כללי המדיניות שלנו להשתמש ב״שידור חי״. אנו נותנים עדיפות לדיווחים על שידורים חיים הקשורים למשבר הזה, הרבה מעל ומעבר לתיעדוף הרגיל של שידורי וידאו חיים. אנחנו גם מודעים לכך שחמאס מאיימים לשדר תמונות של חטופים, ואנו מתייחסים לאיומים הללו ברצינות תהומית. הצוותים שלנו עוקבים מקרוב אחר הנושא, ויסירו במהירות כל תוכן כזה (ואת החשבונות העומדים מאחוריו), וכן יאגרו את התוכן במערכות שלנו על מנת למנוע שיתוף חוזר".  
"אנו מקבלים משוב משותפים מקומיים על סיכונים מתהווים, ופועלים במהירות על מנת לטפל בסיכונים אלו. אנו מכירים בכך שההקשר המקומי ומומחיות ספציפית לשפה חיוניים לעבודה זו, ולכן אנו נמצאים בקשר הדוק עם מומחים, מוסדות שותפים וארגונים לא-ממשלתיים". 
"ביטחון ובטיחות: התנהגות לא-אותנטית מתואמת (CIB): הצוותים שלנו זיהו והסירו מקבץ פעילויות הקשור למבצע השפעה סמויה שייחסנו לחמאס ב-2021. חשבונות מזויפים אלה ניסו לבסס מחדש את נוכחותם בפלטפורמות שלנו. אנו ממשיכים לעמוד על המשמר ולפעול נגד התנהגות עוינת באזור, שמפרה את הכללים שלנו".
"הנצחה: אנו מנציחים חשבונות כשאנו מקבלים בקשה מקרוב משפחה או חבר של אדם שהלך לעולמו, כדי לאפשר לאנשים מרחב להכיר לו כבוד, לשתף זכרונות או לתמוך זה בזה. לא ניתן לבצע שינויים בפוסטים או בהגדרות של חשבון לאחר הנצחתו (אפשרות זו ניתנת רק ל-Legacy Contacts בפייסבוק). אנו מוספים גם את המילה ״לזכרו של״ (Remembering) לצד שמו של האדם, ואנו לא ממליצים על החשבון לאנשים חדשים. כללי הקהילה שלנו חלים על חשבונות מונצחים, ואנו מסירים תגובות מפרות לפוסטים המופיעים בחשבון, כשתגובות כאלו מובאות לידיעתנו".   
"צמצום של התפשטות מידע מטעה: אנו עובדים עם בודקי עובדות חיצוניים באזור כדי להפריך טענות כוזבות. ל-Meta יש את רשת בדיקת העובדות החיצונית הגדולה ביותר מבין כל הפלטפורמות, עם כיסוי בערבית ובעברית, דרך AFP, רויטרס ו-Fatabyyano. כשבודקי העובדות החיצוניים מדרגים תוכן כשקרי, אנחנו מעבירים את התוכן הזה למורד הפיד כך שפחות אנשים רואים אותו.
"אנו מכירים בחשיבות של תגובה מהירה ברגעים כאלה, ולכן אנו מקלים על בודקי התוכן החיצוניים את מלאכת מציאת ודירוג התוכן הקשור למלחמה. זאת באמצעות זיהוי מילות מפתח, המאפשר לקבץ תוכן קשור במקום אחד. אנו נותנים לאנשים מידע נוסף כדי לאפשר להם להחליט מה לקרוא, במה לבטוח ומה לשתף. זאת באמצעות הוספת תוויות אזהרה על תוכן שדורג כשקרי בידי בודקי עובדות חיצוניים, והחלת תוויות על מפרסמים בבעלות המדינה. אנו מטילים גם מגבלות על העברת הודעות, ומסמנים הודעות שלא הגיעו במקור מהשולח, על מנת שאנשים יהיו מודעים לכך שהתוכן הוא מידע שהועבר מצד שלישי".
"כלי בקרה: אנו ממשיכים להציע כלים ויכולות המסייעים לאנשים לשלוט בחוויה שלהם באפליקציות שלנו, ולהגן על עצמם מפני תוכן שהם אינם מעוניינים לראות. בין כלים אלה, ניתן למצוא את הבאים: ״מילים מוסתרות״ (Hidden Words): כאשר כלי זה מופעל, הוא מאפשר סינון מונחים וביטויים פוגעניים מתוך תגובות ובקשות להודעה פרטית באינסטגרם, כך שאנשים לעולם לא יצטרכו לראות אותם. אנשים יכולים להגדיר את רשימת הביטויים, כדי להבטיח שביטויים שהם מוצאים אותם פוגעניים - מוסתרים". 
"גבולות (Limits): כשכלי זה מופעל, הוא מסתיר באופן אוטומטי תגובות ובקשות להודעות פרטיות באינסטגרם מאנשים שלא עוקבים אחריך, או שהחלו לעקוב רק לאחרונה. כלי בקרה לתגובות: אתה יכול לשלוט במי יכול להגיב על הפוסט שלך בפייסבוק ובאינסטגרם, וכן לבחור לבטל לגמרי את האפשרות להגיב על פוסט מסוים". 
"עוד/פחות (Show More/Show Less): כלי זה מאפשר לאנשים לשלוט ישירות על התוכן שהם רואים בפיד בפייסבוק. בחירה באפשרות 'עוד' תגדיל זמנית את הדירוג של אותו פוסט ותכנים דומים לו, ובחירה באפשרות ׳פחות׳ תפחית את הדירוג".
"הפחתה (Reduce) בפייסבוק: הכלי ׳הפחתה׳ נותן לאנשים את היכולת לשלוט על סוגי התוכן שיופחת בפיד שלהם (כך שהם יראו פחות ממנו בפיד שלהם). פרקטית, המשמעות היא שלמשתמשים יש אפשרות להגביר את הרגישות של סנני התוכן (במקרים מסוימים אף לכבותם לגמרי) שאחראים על איכות התוכן". 
"שליטה על תכנים רגישים באינסטגרם: כלי זה מאפשר לאנשים לבחור כמה תוכן רגיש הם יראו במקומות שבהם ההמלצות מגיעות מאיתנו - למשל Explore, חיפוש, רילס והמלצות בתוך הפיד. אנו מנסים שלא להמליץ על תוכן רגיש במקומות הללו כברירת מחדל, אבל אנשים יכולים לבחור לראות פחות, כדי להפחית עוד יותר את הסיכוי לראות תוכן כזה מחשבונות שהם לא עוקבים אחריהם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשמדווחים-עונים-לא מפר כללי הקהילה (ל"ת)
    צוקרברג שנוא עליי 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור