דיגיטל וטק

השעונים החכמים שיוכלו לזהות את מחלת הפרקינסון

לפי מחקר חדש שעונים חכמים יוכלו לזהות את מחלת הפרקינסון והתסמינים שלה כשבע שנים לפני שהיינו שמים לב אליה. המחקר נערך בשנים 2013-2016 וסקר מידע שהתקבל מחולים במחלה ומאלו שלא חולים בה
מערכת ice | 
שעונים (צילום unsplash)
לפי מחקר חדש שפורסם, שעונים חכמים יוכלו לזהות את מחלת הפרקינסון והתסמינים שלה כשבע שנים לפני שהיינו שמים לב אליה. המחקר נערך בשנים 2013-2016 וסקר מידע שהתקבל מחולים במחלה ומאלו שלא חולים בה.
במחקר השתתפו יותר מ-103 אלף אנשים ובמהלכו הם ענדו שעון מיוחד לשבעה ימים. השעון מדד את מהירות התזוזה שלהם, את הרעידות שלהם, הקשיחות בצעדים ועוד - כל הסימפטומים המוכרים כחלק מהמחלה הקשה. המחקר נערך באוניברסיטת קרדיף באירלנד, על ידי דוקטור קתרין פיל, וגובה על ידי הממשלה האירית.
החוקרים הצליחו לייצר הבדלה בין נבדקים שפיתחו את המחלה ובין אלו שנשארו בריאים. הם אף הראו כיצד בינה מלאכותית יכולה לסייע בזיהוי מוקדם של המחלה בקרב אנשים רבים - שנים לפני שהיא מתפתחת באופן ניכר לעין. כעת, הם מאמינים כי שימוש בשעונים חכמים, ממש כמו אלו של אפל וסמסונג גלקסי, יוכלו לסייע למטופלים לקבל טיפול מסייע עוד לפני שהם מרגישים את ההשלכות הקשות של פרקינסון.
כמובן שעדיין נדרש מחקר רב נוסף בנושא, אך החוקרת ד"ר סנדור מעודדת כבר עכשיו שימוש בשעון חכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה