דיגיטל וטק

סנטינל וואן הישראלית צונחת ב-35% בניו-יורק; תפטר 100 עובדים

חברת התוכנה הישראלית-אמריקאית לא עומדת בתחזיות ונתקלת בקשיי מכירה.  בסנטינל אישרו שיקצצו כ-5% מכוח האדם של החברה
מערכת ice | 
מדדים (צילום unsplash)
מניית חברת הגנת הסייבר סנטינל וואן (SentinelOne) צנחו ביותר מ-35% במסחר לאחר שעות הפעילות ביום חמישי, לאחר שהחברה החמיצה את הציפיות עם התוצאות הכספיות שלה, והמנהלים הודיעו כי ייפרדו מכמאה עובדים. 
סנטינל דיווחה על הפסד של 106.9 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, על מכירות של 133.4 מיליון דולר, לעומת 78.3 מיליון דולר לפני שנה. לאחר התאמה לפיצויי מניות והשפעות נוספות, החברה דיווחה על הפסד של 15 סנט למניה, בשיפור מהפסד מתואם של 21 סנט למניה לפני שנה.
אנליסטים ציפו בממוצע להפסד מתואם של 17 סנט למניה על מכירות של 136.6 מיליון דולר, לפי FactSet. המניות צללו לכיוון 13 דולר לאחר סגירה בירידה של 3.1% ל-20.72 דולר.
המנהלים הצביעו על האטה בהוצאות העסקיות שהופיעה באופן קבוע השנה עבור חברות תוכנה ואחרות שמוכרות טכנולוגיה לארגונים גדולים. "לחצים מאקרו-כלכליים ממשיכים להשפיע על גדלי העסקאות, מחזורי המכירות ושיעורי ההמרה של צינורות. אמנם זה לא לגמרי חדש, אבל ההשפעה של גורמים אלה הייתה בולטת יותר ברבעון הראשון", כתבו בכירים במכתב לבעלי המניות. "יחד, הדינמיקה המתפתחת הזו השפיעה גם על הציפיות שלנו לרבעון השני ולשנת הכספים ה-24".

ברבעון השני, המנהלים כיוונו להכנסות של 141 מיליון דולר, בעוד שאנליסטים בממוצע ציפו ל-152.1 מיליון דולר, לפי FactSet. לשנה, כעת הם צופים מכירות של 590 עד 600 מיליון דולר, לאחר שהצהירו קודם לכן 631 עד 640 מיליון דולר.
בנוסף לבעיות בהוצאה לפועל של עסקאות חדשות, מנהלים אמרו גם שעסקים משתמשים פחות בתוכנה שלהם, מה שמשפיע על הכנסות המבוססות על צריכה. סנטינל דיווחה על ARR של 563.6 מיליון דולר לאחר התאמה למתודולוגיה החדשה, בעוד שאנליסטים בממוצע ציפו ל-594.4 מיליון דולר, לפי FactSet.
בכירי החברה, שהוקמה ע"י הישראלים אהוד שמיר, תומר ויינגרטן (מנכ"ל החברה) ואלמוג כהן, אמרו גם כי בוצעו קיצוצים בעלויות, ואמרו למשקיעים שהם "נוקטים פעולות כדי לחזק את העסק שלנו על ידי שיפור מבנה העלויות שלנו והבטחת הדרך שלנו לרווחיות".
דוברות החברה אישרה שהקיצוצים בעלויות יכללו פיטורים של כ-5% מהחברה, שלדבריה מהווה לפחות 100 עובדים. בהגשה השנתית האחרונה שלה לרשות ניירות ערך, החברה דיווחה שיש לה 2,100 עובדים נכון ל-31 בינואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה