דיגיטל וטק

ההאקרים שפרצו לטכניון מוכרים את המידע שהשיגו בכ-9 מיליון שקל

קבוצת ההאקרים DarkBit שניהלה מתקפת סייבר קטלנית על הטכניון בחיפה, דורשת  סכום מטורף של 104 ביטקוין - קרוב לתשעה מיליון שקלים, זאת עבור  הקבצים שגנבה
מערכת ice |  1
האקרים (צילום unsplash)
לפני כשבועיים, התבשרנו על מתקפת סייבר נגד הטכניון במסגרתה מערכות המחשוב נותקו. קבוצת ההאקרים DarkBit דרשה יותר מ-60 מיליון שקל תוך 48 שעות, כדי לסיים את המתקפה. מערך הסייבר הלאומי ציין בהודעה לתקשורת כי מגזר ההשכלה הגבוהה מהווה יעד מרכזי לתקיפות סייבר כאשר רק ב-22:00 המערך זיהה וטיפל ב-53 אירועים באקדמיה שרובם נבלמו.
אתמול (חמישי) פרסה  קבוצת ההאקרים DarkBit את הקבצים שגנבה למכירה פומבית בערוץ הטלגרם שלה, זאת תמורת סכום מטורף של 104 ביטקוין - קרוב לתשעה מיליון שקלים. גורמים בכירים בישראל העריכו כי איראן עומדת מאחורי המתקפה.
מהטכניון נמסר: "בימים האחרונים מתמודד הטכניון עם מתקפת סייבר רחבה ומורכבת בהובלת קבוצת תוקפים המזוהה עם איראן. הבחירה בנו כיעד לא הייתה מקרית, ותכליתה הייתה לפגוע בסמל לאומי. אתמול פרסמו התוקפים שיש בידיהם מידע אשר לטענתם נגנב מהטכניון. להערכת גורמי המקצוע ובניגוד לפרסומי התוקפים, אין מדובר באירוע כופרה, הן בשל הזהות המדינית של התוקפים והן בשל אופי המתקפה ומטרתה. מדובר באירוע תודעה והרס. אנו נמצאים בעיצומו של האירוע ומנהלים אותו באופן זהיר וברגישות הנדרשת, בשיתוף עם גורמים מקצועיים ובתיאום עם מערך הסייבר הלאומי והרשויות הרלבנטיות. במקביל להתמודדות עם השלכות המתקפה, אנו חוזרים בהדרגה לשגרת פעילות בטוחה".
כזכור, בשבוע שעבר פרסמה קבוצת ההאקרים שככל הנראה איראן עומדת מאחוריה, כי כל המידע של הטכניון הוצפן והועבר לשרתים של הקבוצה. בהודעה שפרסמה הקבוצה לצד הקבצים צוין: "הטכניון מסרב לקחת את הצעתנו החומלת ברצינות תוך שהוא ממשיך להקשיב ליועצים של הממשלה הגזענית". כעת, אותה קבוצה כאמור דורשת עבור המידע הרגיש שהשיגה 104 מטבעות של ביטקוין, שהם שוויי ערך לכמעט 9 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטקוין
    רפי גולן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביטקוין נותן לגיטימציה לפשעים באינטרנט ובכלל ! לאסור שימוש בכסף דיגיטלי והרבה פשעים יעלמו !
    סגור